Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 30 mars 2008

Lördagsträningen -en känsla av revansch!

Lördag morgon - ställer klockan för att hinna ta en lång frukost och läsa DN. Dagen till ära fick sig lägenheten en riktig vårstädning också eftersom släkten skulle på besök på eftermiddagen.

Vid 10-tiden drog jag iväg till gymet, träffade Pernilla på ingång. Hon ville att jag skulle köra "Booty", men jag sa som det var - Revansch på tusingar.

Värmde upp i 6-minuterstempo i 3,5km...laddade...tryckte upp farten till 4-minuterstempo - här skulle det köras en tusing! Efter en och en halv minut började benen kännas tunga. Efter 2 minuter var jag halvdöd, vid 2:30 tog jag slut. Drog ner tempot och gick i 45 sekunder, skruvade upp till 6-minuterstempo igen. Jag ville inte känna mig besegrad. Lät benen springa på. Flåset blev snabbt okej. Jag ville klara en tusing. Det enda som malde i huvudet var "Jag vill, jag kan, jag orkar!". Efter 2 minuter tryckte jag upp tempot till 4:30 - och vet ni vad?! Jag körde min först tusing. Jippiiiiii! tjohoooo!. Varvade ner 5 minuter och tog mig upp till lokalen en trappa upp och körde 30 minuter core tätt följt av 1 timmes hård BodyJam. Svetten dröp om mig, höfterna var ömma. Jag var totalt tömd på energi. Men bäst av allt - jag hade klarat min första tusing!

Detta firades med hembakta bullar, morotskaka och kladdig chokladtårta. Sen pizza och rödvin. Hela tjocka släkten var här och jag fick bära omkring på Hugo 4 veckor hur mycket jag ville - brorsan myntade dessutom "Fastersgreppet", det är sättet jag bär honom på - mer som en ostbåge än en makaron.

En bra balanserad lördag.

Inga kommentarer: