Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 25 mars 2008

Ny, härlig träningsvecka - men snön kan gärna smälta bort!

Slungad tillbaka till verkligheten efter en relativt prestations(lös) långhelg. Prestationslös i form av hårt arbete som ger pengar som lön. Men en prestationshelg som inleddes med 10*400 och avslutades med vilodag efter dryga 26,5km virrande i Haninge.

Kropp och knopp känns på topp. Efter jobbet ska jag införskaffa min nya löparpolare -GF305 :-)

Måndag: vila
Tisdag: Löpning 11+5km
Onsdag: Bodypump + lång intervall på löpband
Torsdag: 10km
Fredag: Återhämtningsjogg med Sussie ca 7km
Lördag: 10 km och tårtkalas för dottern
Söndag: Barnvakt mellan 11-18 - funderar på att köra långpass tidigt... men hujedamej hur ska det gå?! Eller så springer jag hem...kan ju alltid komma lite vilse så det blir ett långpass.

Ikväll ska jag i alla fall springa bort snön runt Söder - håller mig till syrran så jag kan snacka skit hela vägen!

6 kommentarer:

Karin sa...

Vilken härlig träningsvecka som väntar dig! Och med en ny kompis vid din sida, det ska bli spännande att följa din framfart! Kör järnet åt mig med ikväll! :-)

MarathonMia sa...

Åh! Det ska jag göra. Jag kör stenhårt för dig också! Kompisen ska läggas på laddning så den får följa med på nästa tur...

...och läsa instruktionerna.

Anonym sa...

Grattis!

Jag rekommenderar att du börjar att analysera dina löprundor i SportTracks.

Det kan laddas ner gratis på Zone Five softwares hemsida... Men det kanske du redan gjort.

MarathonMia sa...

Tack för tipset, jag har nu laddat ner allt - undrar bara hur lång tid det tar innan IT är här och har synpunkter på .net?

Anonym sa...

det tror jag itne att de har... Det är ju ett Microsoftprogram. Det syns nog inte ens på deras scanning av otillåtna programvaror... Hoppas jag!

MarathonMia sa...

Håller tummarna för det - fast jag fick precis ny dator och IT-killen sa "Jag passade på att installera iTunes åt dig, såg att du hade det!" Särbehandling är bra.