Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 12 mars 2008

BodyPump 6:45 - check.

Jahaja - det var ju inga problem att ta sig ur sängen och åka och köra pump på morgonkvisten. Idag var det dessutom ljust ute när jag tog mig till gymet. Efter passet åt jag frukost med Världens bästa J - som dagen till ära slog mig i vikter på stången!

Syrran - hur mår du?

5 kommentarer:

Karin sa...

Va körde du själv för vikter då? Jag blev ju nyfiken =)

MarathonMia sa...

hahaha -idag tog jag det lugnt, det var två veckor sedan jag körde + löpning imorgon bitti igen... vikt anges per sida:

uppv:3,5kg
ben: 5kg (brukar ha 7,5 - 10kg)
bröst: 5kg
rygg: 5kg (brukar ha 6kg)
biceps: 3,5
triceps: hantlar 2kg (fast det var för lite, brukar köra 3kg)
utfall: bara kroppsvikten
axlar: 2 kg (för lite, borde haft 3kg)

Lilla Duktig sa...

uppv:3,5kg
ben: 6kg
bröst: 2,5kg
rygg: 5kg
biceps: 2,5kg
triceps: hantlar 3kg
utfall: 3,5kg
axlar: 2 kg

Karin sa...

Ahh. Men en fråga, körde ni nyaste, 65an? Eller var det nån gammal låt på triceps? Bara hantelvikter såg jag. I nya kör man ju med stång och sist hantelpress upp bakom nacken.

Och axlar, körde ni bara med hantlar?

Det är ju lite olika ibland, olika instruktörer blandar i början/slutet av säsonger.

Bra jobbat båda två iaf! Man får sega sig upp sakta med vikterna på pumpen, missar man några veckor får man sänka igen. Så nu gäller det att hålla regelbundenheten! =) Jag vill upp till mina maxvikter!

MarathonMia sa...

Lilla Duktig - Mellanvikter?

Nike - Det blev ett gammalt program, för den ordinarie instruktören hade ryggskott, och en tjej som varit instruktör tidigare lånade en gammal skiva och körde.

Jag planerar att öka vikterna på överkropp, men ha låga vikter på ben fram till marathon - de får lida ändå.