Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 9 mars 2008

Förberedelse

Nu har jag fixat utrustningen:

Skorna är nyskrubbade, de var leriga och sunkiga. Nu skiner de vackert i hallen. De leriga kläderna är nytvättade och hänger på tork.

Kroppen är skrubbad, peelad och fötterna filade. Nagellack på tånaglarna imorgon. Håret fixat med inpackning och ansiktet ordentligt insmort.

Motivation och inspiration1: En halv fotbollsmatch med Alex gav nostalgi (jag var hans tränare och lagledare under många år), sedan bar det iväg på innebandymatch i Märsta. Grabbarna förlorade med 15-5 - men var så positiva och glada ändå. De hejade och hurrade på varandra - och klappade till slut händerna när motståndarna gjorde mål (?!). Alex juniorlag hade bara 3 avbrytare (alla i 14-årsåldern). Domarna sade gång på gång, vilken härlig lagmoral. Det är första gången i historien de har fått höra detta! Annars blir de sågade direkt. Trots förlust - var laget på topp efteråt - det smittade av sig, jag har sugit i mig den positiva energin och tar fram nästa vecka.

Motivation och inspiration 2: Andras bloggar. Mina härliga vänner. Alla kommentarer på bloggen - coh världens bästa sms från min svägerska "Var vi hemska igår?" (hon och svågern kom upp på en grogg precis när melodifestivalen började...) Men har de fixat barnvakt så har de!

Gosh vad härligt att hämta inspiration bara genom att vara tyst och kolla in folk i sin närhet.

Inga kommentarer: