Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 2 mars 2008

Inte på topp

Vaknade med lätt huvudvärk (för mycket vin på 65-årsfesten igår...). Försökte hurtigt hoppa ur sängen - men de tröga höfterna tog emot (tog ut mig på BodyJamen igår...), kände även av lätt träningsvärk i magen (core) och stel i ansiktet (skrattat/toklett för mycket på Jam:en).

Och så var det dags för långtur. Åt en stadig frukost, petade i mig en Alvedon och åkte och kollade på Alex innebandymatch. Oliver försåg mig med en kexchoklad. Efter matchen åkte de iväg med bilen. Där stod jag i löparkläder och regnet blötte ner mig. Allt var grått och trist. Jag visste inte riktigt vart jag skulle springa - Ursvik är nog för geggigt.

Det blev en tur från Råstahallen, Råstasjön, Råsundavägen, en tur i Hagaparken, Vallallavägen, Gärdet, Djurgården och sedan hem. Hade noll koll på hur långt det var - men hade som mål att vara ute mer än 2h 15min.

Klockade mig själv på Kaplansbacken 2:23 drygt 2,5 mil mätte rundan. Köttbullar och spaghetti väntade i köket.

Var en ganska trist löpning - men jag blev glad att jag orkade distansen.

Längd: 25,8 km
Tid: 2 :23
Genomsnitt: 5:34/km
Jag sprang om: 1
Blev omsprungen av: 1

Inga kommentarer: