Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 6 juli 2010

30 dagar kvar till GAX Trans Scania...

I mailet från arrangören står det "This is the final mail. By now you are most certainly ready for the gax trans scania."

Jasså. Jag tänkte precis börja träna.

Här är jag och en av mina bästa stöd i löpningen - min son Alex. Foto: privat

Mitt mål var att snitta 40 mil i månaden efter TEC. Jo tjena! När jag och coachen sitter och planerar och skriver i veckomängd för mig så glömmer jag bort att min jobb inte är 9-17. Det går liksom inte att förutse (jo, kanske liiiiite) hur mycket jag har att göra. Dessutom är jag kass på att säga NEJ. Inte så att jag gör andras jobb men jag gillar utmaningar och vill göra lite mer. Lite extra. Lite till. Bara.För.Att. När det gäller jobb är jag mina prestationer. När det gäller löpning är jag det INTE. Jag är två personligheter. Och jag älskar båda lika mycket.

Att det nu inte blivit 40 mil i månaden oroar jag mig inte över. Grundträning med back-to-back pass finns. Jag har hela tiden kört minst 2 militärpass i veckan för att stärka min kropp och har fått mellan 25-34 mil per månad. Jag har totalt 176 löpta mil, och nu drygt 15 mil gångna.

Ikväll ska Staffan, jag och vår följebilschaufför Kattis sätta oss och planera allt in i minsta detalj. Det är en riktigt rolig övning för jag och Staffan är varandras motsvarigheter - vi fokuserar på helt olika grejer vilket gör oss till ett komplett team. Med Kattis som hjärna kan ingenting gå fel!

30 dagar kvar. Gulp.

8 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Det kommer att gå strålande!! Shit vad roligt det ska bli att följa er!

Miranda sa...

Fyfan vad jag ser fram emot de där dagarna!! Kommer du facebooksstatusuppdatera??!! (typ världens längsta ord ;)

Louise sa...

Vad kul att få följa din/er planering inför GAX. Jag får pirr bara av att läsa om det!! Med erfarenhet av i sammanhanget små korta pass som Öppet Spår och Vätternrundan, kan jag inte annat än fyllas av beundran inför era föresatser!!! Heja!!!

Ingmarie sa...

Egentligen vet jag att du kommer att greja det här men det ÄR spännande! Och kul! En annan bra sak, förutom att du faktiskt har tränat mycket, är att du är hel och frsik! Det ska man inte glömma bort. Skador/sjukdomar är ens värsta fiender. Lunch snart? Och/eller ett löppass kanske? :-)KRAM

Camilla sa...

Det är jättespännande med lopp som man behöver planera inför! Och jag är en aning avis på er som är ett TEAM. Det komer ju att bli trippel glädje när ni går i mål!

Anonym sa...

Hamnade på din blogg genom lite olika länkar...och nu hamnar under mina favoriter! Härligt vilken energi du har och vilken envishet. Din blogg kommer hädanefter plockas fram när jag behöver lite extra energi för att nå mot mitt mål...min första halvmara.

Lycka till inför utmaningen med långloppet! Go girl!

MarathonMia sa...

Fitnesscoachen: Det är så härligt att veta att folk följer oss. Vi ultralöpare är rätt "ensamma" och möter oss själva 10 gånger om - blickar inåt... då är det energifyllt att veta att det finns folk som följer en utanför.

Miranda: Jag kommer kanske se till att min följebilschaufför får blogga åt mig :) annars FB-uppdaterar jag när vi går

Louise: Öppet spår och Vätternrundan ger mig stora skälvan - superläskigt ju!

Ingmarie: Jaaa -både lunch och löpning! Mailar dig!

Camilla: Ja - det känns rätt lyxigt att vara ett team - vi är ju så totalt olika och oroar oss för olika saker - då glöms liksom ingenting bort.

anonym: Det tackar jag för! Jag har lite för mycket energi så jag delar gärna med mig!

Therese sa...

Du är så himla cool! Ville bara säga det. :) Och det ska bli så roligt att följa hur det går för er på loppet. Passar på att säga lycka till redan nu, ifall jag glömmer det. :)