Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 10 april 2010

Vinnarflätor - check

Om 1,5 timmar går starten för TEC 100 miles. Jag har flätat mina flätor, vaselinat min kropp, druckit min resorb och rakat både stortår och smalben. Och så har jag noppat ögonbrynen förstås. Som vanligt är jag lugn som en filbunke, förväntansfull och sprudlande lycklig.

Tävlingsflätorna fixas inför GAX 100 miles i somras i en härlig Skånelänga hos Fredrikas föräldrar. Likadana flätor pryder min skalle idag.

På GAX i somras var kontrollerna stationerad vid varje marathondistans (ungefär). På TEC är depån var 10 kilometer
Första stoppet på GAX i somras. Marathondistansen på 4:45. Vilken tid får vi den här gången. Kommer de tätare kontrollerna sinka oss - kommer vi stanna och vara sociala eller kommer vi att springa på?

Hur som helst så sprang vi våra 100 miles på 28 timmar och 18 minuter förra gången. Nu siktar vi på att kapa tiden med 4 timmar.

Jag önskar alla medtävlare lycka till och skickar eventuell överskottsenergi till alla er som skriver Högskoleprovet idag.

Vågar du gissa på vår målgångstid?

12 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Jag tror ni sopar banan med förra årets tid. Ni landar på 23:56 och bryter 24h-vallen. Gött.

God lycka i spåret!

Catti sa...

Med dina ben som inte kan stå stilla och för jag ska hinna se dig springa i mål innan jag måste vara på TSM.........så självklart är du i mål på sub 24h :-D

Sofie RW sa...

Lycka till bästa Mia!!! Ni är bäst.

Miranda sa...

Lycka till!!!

Sub24h såklart. 23h33min!

Tolla sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Du är bäst!! Det kommer att gå bra. Lyckat till!!

Kalle sa...

UTAN TÄVLAN eftersom det gått snart 8 tim. av loppet och jag dessutom har varit ute och kikat på er(fast jag hade noll koll på passertider) Ni såg oförskämt pigga ut efter 4 varv så jag gissar 24 tim 43 min 2 sek.
(hade varit 24:43:00 om du inte stannat och gett mig en kram:-D)

Miss Agda sa...

Har tänkt på er hela dagen! Heja!

Marre sa...

Stort lycka till! Jag håller tummarna hela dagen (och natten).

RosaMilton sa...

Va kul ni ska ha! Lycka till!

Lina sa...

LYCKA TILL, hoppas det går toppenbra för dig!!! ///Lina

farsan sa...

Jag är nöjd bara ni kommer i mål.

Det är allt om räknas.