Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 4 april 2010

Inför TEC 100 miles: Del 5. Materiel

Pssst - säg ingenting till mina arbetskollegor - men jag är fruktansvärt ointresserad av teknik och prylar. Gillar att ha dem men avskyr att lära mig om dem... Det kan andra så mycket bättre!

Tur att jag har människor omkring mig som vet hur det fungerar. Som Fredrika till exempel, som guidar hur man laddar ner kartor och tävlingsrutter i sin Garmin 305:a. Eller Zebban som testar allt och delar med sig på sin blogg och till och med öppnar en nätbutik med prylarna som fungerar och är superbra! Och sist men inte minst - min teamkamrat Staffan som efter idogt arbete fixat våra pannlampor inför TEC och GAX TransScania.

Staffan testar pannlampans funktion samtidigt som vi planerar TEC - kilometer för kilometer... nästan i alla fall. Foto: privat.

Så till prylarna vi ska ha med oss till tävlingen nästa helg (Shit!!! Är det redan nästa helg!)

* plastback med vår proviant
* Garmin 305 - min kärlek.
* pannlampa Silva X-trail + extrabatterier
* Räddningsfilt + handficklampa
* Vätskesystem (ryggsäck Nathan)
* Kensingtonbatteri att ladda Garmin med
* Ombyteskläder och extra skor
* Vaselin
* våtservetter, tandborste och tandkräm
* Turörhängena som jag fick av svägerskan när jag diplomerades

Jag lämnar nog pincetten hemma för känner jag mig själv rätt så kommer jag att ägna fredagkvällen åt att noppa ögonbrynen...

Har du någon speciell turpryl med dig vid stora händelser eller lopp?

4 kommentarer:

Kalle sa...

Såklart med ett sådant "ljushuvud" som Staffan kan du känna dig trygg och överlåta det tekniska till honom:-)

Har ingen turpryl med mig men brukar alltid ta AV mig mitt guldhalsband (som inte väger mycket) på längre lopp.

Helena sa...

Ah men vasjutton!! Det var ju därför det inte gick så bra på premiärmilen, jag hade ingen liten "grej" som jag brukar få av mina barn med mig i fickan. Det funkar alltid när man vill persa, i alla fall på längre lopp. Ḿåste vara det som var orsaken ;)

Carina sa...

Ingen turpryl. Hoppas på en bra kropp, ett bra huvud och ett sjutusan jävlar anamma. Sen förutsätter jag hårt jäkla arbete och massor med skoj :-).

Längtar mig tokig efter lördagen!

marie är mitt namn sa...

Jag undrar om du kan dela med om hur du gör när du laddar Garmin under pågående tävling.

Vill du det så har du gjort mig mer än lycklig :)