Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 28 april 2010

Det är inte farten du dör av - det är smällen!

...eller som det heter på engelska "It's not the fart that kills you - it's the smell".

Jag är ju livrädd för farter. Smäll har jag redan överlevt! Läs om min bomolycka från förra året här - i år har jag faktiskt fått meddelande från tävlingsledningen för Kungsholmen Runt "...att de inte ska bomma den detaljen i år!". Jag gillar humor. Och jag gillar när folk tar ansvar. Tack!

3 kommentarer:

Maria sa...

Vi skulle ju kunna placera Linnéas hejjarklack där - då lovar jag att du inte kommer att missa oss men förhoppningsvis bommen! Vill du att jag ska ställa mig högst upp på bommen oc vråla allt jag kan när jag ser dig, så att du missar bommen men ej mig? :o) jag har fler tips men de ska jag nog inte ta här.......

Det enda jag kan lova är att jag kommer att finnas på plats någonstans ut med banan, eller om det blir start/mål - flodhästen rör ju inte allt för mycket på sig i onödan.

Kram och trevlig valborg!

askan sa...

Var ute och sprang på Skåneleden och kom och tänka på din bomolycka eftersom jag gjorde en terrängvariant av den. Sprang rakt in i en kedja nån spänt över en grusväg. Så pass opp för den på GAX sen!

MarathonMia sa...

Maria: haha - den som inte syns - den hörs! Dina maraccas är inte att leka med!

Askan: Tack för tips! Jag ska lägga in en varning i Garmin (eller öva på att hoppa över?)