Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 6 april 2010

Missa inte - Sverige Springer!

Sverige springer - premiär tisdagen den 6 april!

I det nya löparprogrammet Sverige springer ger programledaren Andreas Odén och experten Anders Szalkai konkreta tips och träningsråd till utövare i en av Sveriges största folkrörelser - löpning. Premiär tisdagen den 6 april klockan 21.30 i TV4 Sport.

Sverige springer. Anders Szalkai och Andreas Odén.


- Just nu upplever vi en löparboom lik den på 80-talet när joggingvågen svepte in över västvärlden. Intresset för löpning blir bara större och större och allt fler har gjort löpningen till en livsstil, den vill vi spegla i Sverige springer, säger Andreas Odén.

I Sverige springer får tittarna konkreta tips och träningsprogram av experten AndersSzalkai, en av Sveriges mest meriterade marathonlöpare. Vad ska man tänka på vid till exempel pulsstyrd träning, långpass- och intervallträning? Det ges också en möjlighet att få hjälp med att träna mot specifika mål, som till exempel Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.

Varje program innehåller reportage med kända personer och deras relation till löpning, först ut är tvillingsystrarna Jenny och Susanna Kallur.

Programserien gör även en avstickare till Training Camp Algarve i Portugal, för att följa några svenskar som åkt dit för att komma igång med årets löparsäsong.

Sverige springer - premiär tisdagen den 6 april klockan 21.30 i TV4 Sport. Totalt 10 program.

9 kommentarer:

Daniel sa...

Detta vill man ju inte missa! :)

Kalle sa...

DU borde få ett eget avsnitt eller rent av en egen TV-serie;-)

Anna (Orka mera) sa...

Jag sitter bänkad!

RosaMilton sa...

Tack för tipset, detta ska jag ägna mig åt ikväll!

MarathonMia sa...

Daniel: Men det gör jag... för jag är på väg till Danmark då. Hoppas på web-TV och efterPlay.

Kalle: tycker du inte att jag fått tillräckligt med mediautrymme? ;) Någon måtta på exposure får det vara! (tror inte att jag skulle bidra med så mycket intressant annat än samtalsämnen på en rundbana...)

Anna: ...på en spinningcykel?

RosaMilton: vassego!

Petra sa...

Mia - jag har en liten nyhet till dig ;)

Karin sa...

Jag är med ;-)

MarathonMia sa...

Nämen, nämen, nämen - som en överraskning...?

MarathonMia sa...

Karin: Du är med i programet? Jag ska kolla om det finns på TVPlay!