Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 20 april 2010

Kommer jag få träningsvärk imorgon? Magrutor då?

...undrade dottern när hon deltagit i NMT Rookie för första gången i sitt liv.

Det blev en riktig familjetillställning där hennes bror blev hjälpreda (Bruno kallade honom Ankare - men jag tror mer att Bruno blivit svag och klen och behövde någon att hänga sin ryggsäck på...), hennes mamma var med och tränade och hennes pappa körde med vanliga gänget. Så här såg det ut...




Under passet körde vi en hinderbana två och två. Först trippa genom bildäck, sedan springa baklänges uppför en backe - där armhävningar, sedan springa nerför en backe med motstånd i form av rep runt magen. 5 varv per person. Parövning med spark mot bildäck som pricken över i:et.

Passet avslutades med en sprinttävling där Elin vann sitt heat. Killen skrev senare på Facebook att hon är en snabb rackare... Elin lovade dyrt och heligt att aldrig mer sätta sin fot på NMT ;) vifårvälse.


Trots vinst i sprint fick Elin ingen träningsvärk, inga nya magrutor och inte blodad tand.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sista bilden var hon bra trött på ;) Jag kom flygande runt kurvan! Men visst vann hon ärligt!

Ser fram emot teknikpasset! Tomas

Marre sa...

Va? Är det sant att man inte får magrutor efter ett NMT-pass? Tur att jag inte vågat ge mig in på det då. ;-)

Löpning & Livet sa...

Det ser VÄLDIGT kul ut! Jag vill vara med!! :)

Åsa sa...

Det ser så sjukt kul!, ut och grymt jobbigt. :D
Var kör ni? Är det med löpargruppen som du kör. Kan vem som helst vara med? Kostar? Sorry för alla frågor. Blir liksom så härligt inspirerad utav dig Mia.

Ha en bra dag!

MarathonMia sa...

Tomas: Elin lämnar när hon ligger på topp - kul att du ser fram emot teknikpasset!

Marre: En hemlighet väl bevarad - det krävs faktiskt en HEL veckas NMT för att få magrutor ;)

Andréa: Nästa gång i Stockholm förlänger du uppehället och hänger med förstås!

Åsa: NMT är Nordic Military Training - klicka på logotypen till höger i bloggen så kommer du till hemsidan där all information finns. Löparklubben är något annat - detta är funktionell styrka. Läs och njut!