Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 19 april 2010

I have the time of my life!

Efter Täby Extreme Challenge 161 kilometerstävling lever jag loppan. Första veckan efter loppet åt jag allt onyttigt jag kunde komma över. Bidrog med mycket socker och alldeles för mycket mat för att få den rätta michelingubbelooken. På menyn stod, Djungelvrål, muffins, chokladrutor, exotiskt snacks, glass (tycker ju inte ens om glass!), chokladbollar, cheesecake – ja och så vanlig mat då.

Den här veckan ska jag dock börja skärpa mig och äta lite bättre. Moffa muffins har inte varit min grej förut och jag ska inte lägga till den vanan i framtiden heller. Däremot ska jag busa som attan denna vecka och nästa!

Jag har nämligen inget träningsschema!

Jag kan träna vad jag vill, när jag vill. Busigt va! Mitt nästa mål ligger ju lååååångt borta i augusti och där är ju bara målet att överleva. Därför ska jag se till att fortsätta träna evighetsmaskinen på att orka länge och bli starkare.

Det betyder att jag kan köra dubbla Nordic Military Training pass idag ju! Okejrå – då gör jag det.

4 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Tokigt. Dubbla?

Anna (Orka mera) sa...

Såklart du gör! Annars vore du ju inte marathonmia. Kört hårt dårå:)

Sofie RW sa...

Hur kan man inte gilla glass? Det måste ju vara nåt fel med dig ;)

Hoppas tok-bus-Mia får en bra vecka!

anneliten sa...

Låter underbart med ostrukturerad och vild träning som omväxling. Njut!