Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 21 april 2010

Heminredning - detaljerna visar vem du är

Jag älskar Skandinavisk design. Träslag möter sten och metall. De enkla, raka linjerna ger en stilren känsla. Färgsättning och öppna ytor ger oss drömmar om ängar, skog och blek natur. Midsommar, vinter och landskap. Kanske en färgstark fåtölj, en turkos ljuslykta eller cerise tavla ger det hela en färgklick. Det är de små detaljerna som vittnar om vilka vi egentligen är - tar oss bort från det sterila och ger vårt hem en personlighet...

Som det här till exempel ;)



När jag städade lite häromdagen upptäckte jag mitt hems inredningsdetaljer - säger en del om vår vardag :)

14 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Hehe, jag känner igen det där. Just nu hänger det löparjackor och cykeljackor på varenda dörrhandtag i hela huset. Svettiga på tork, svettiga som redan torkat och som går att använda igen men inte vill hängas in i garderoben bland allt rent... dom måste ju bara hänga på dörrhandtag... eller? Och pulsband. På varenda handdukskrok...

Elin sa...

de är precis så som det ska se ut.

Ingmarie sa...

Ikea, Mio och de andra kan slänga sig i väggen. Det är ju exakt så där ett riktigt hem ska se ut!

Anneli K sa...

Det blir ju jobbigt om man skulle skaffa en minimalistisk inredning som touchluckor och skjutdörrar=INGA knoppar eller handtag! Ve och fasa.
Drömmen hade varit ett välventilerat, tyst, torkskåpsrum med självdoserande minitvättmaskin som själv sätter igång när den är fylld. Skotork som håller reda på hur många mil skorna gått med en lampdiodstapel-grön=ok, gul=börja spana nya pjuck, rött=köp nya skor nu. Strumpklämmor där man lätt hittar paren, massa smålådor till energigrejs och medicinmojs. Stor kalender uppspikad 5 år fram i tiden där tävlingsdatum ringas in, träningsschemat synkas in. En medaljvägg, 300 krokar, batteriladdare och...nu är jag nöjd. Åh vilken ljuvlig bild jag har skapat i min skalle nu, Vill ha!
Någon som känner en nyskapande arkitekt som behöver nischa sig med för mycket pengar?

MarathonMia sa...

Anna: jajamensan - kan på sin höjd vikas ihop och läggas undan när icke-tränande-besökare kommer

Elin och Ingmarie: ni är objektiva nu va?

Anneli: HAN är MIN. Glöm nu inte bort den väl tilltagna hallen som städar sig själv när leriga nmt-pass råkar hänga med hem, kylskåpet som är sprängfyllt med rätt mat, massören som står och väntar med ett leende...

Camilla sa...

Ha ha ha! Det ser ju ännu "stökigare" ut än hemma hos mej! Fast ni är ju fler som tränar förstås. Jag måste visa detta för min käre sambo som tycker att jag har mycket träningsprylar framme.

Underbart!

Em Löfgren sa...

hahahha den första bilden var ju underbar!!!

Petra sa...

Hihi, känner igen det där och jag kan meddela att andelen löp/friluftsprylar per kvadratcentimeter i min lilla etta är väldigt hög :)

Staffan sa...

Ha Ha Ha!! :)

Blev lite orolig där ett tag att Marathon-Mias blogg över en natt förvandlats till ännu en själlös modeblogg och lite trist att tänka på mitt eget icke så minimalistiskt designade hem. Minimalism och 3 barn är oförenligt!

Skratt sedan när jag såg bilderna! Underbart!

MarathonMia sa...

Borde stöta lite på Kirschsteiger kanske - och få vara med i ett av programmen hehe

Eller han kanske inte är på TV längre...

Anonym sa...

Åh vad jag kände mig hemma! Hittade en del till en cykeldator i dotterns ugn(kaka) diverse skor utspridda, jacka, använda träningskläder, börtvättashögen osv!!

Ska tvätta ur vätskepåsen till Camelbacken... Hornstull-Järna... :oD

marie är mitt namn sa...

Det tog en stund innan sidan laddat klart - jag mötes av första bilden då sken jag upp i ett leende. Vilken fin installation!

Tycker att du har en väldigt trevlig inredningsfilosofi hemma hos dig!

Marre sa...

Fint hem! Speciellt gillar jag Garmin i blomman, det piffar upp.

Louise sa...

Jag är imponerad av hängaren med skofack!! Jag har provat med både sådant och med traditionellt skoställ för att undvika det hopplösa kaoset av skor i hallen. Resultatet? Att båda varianterna av skoställ var helt tomma och skorna fortfarande stod huller om buller på golvet.