Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 7 april 2010

Parallella universum

Det sägs ju att folk födda i tvillingarnas tecken har många personligheter eller är lite schizofrena...

Dubblenatur fokusbubblan - en och annan personlighet att hålla koll på! Här försöker jag se sur ut och lyckas ju rätt bra! Foto: privat

Eftersom jag är en sann tvilling är jag i skrivandets stund benägen att hålla med. Klockan är 7 på morgonen och jag befinner mig på ett hotellrum i Köpenhamn. Idag kör vi seminarium här. Imorgon är jag tillbaka på kontoret i Stockholm för 2 dagars Review och god middag på restaurang Grill. Det är mycket jobb och rätt intensivt.

Egentligen kanske detta skulle dränera mig som ultralöpare och göra mig trött. Men lite dubbelnaturad som jag är fyller detta mina positiva energidepåer.

Samtidigt som arbetstakten är hög går mitt inre fokus långsamt framåt - precis i den takt jag vill ha den. Fokus på formtoppning. Mental formtoppning. Det är som att jobbets myckenhet laddar upp batteriet och det liksom dragläget på en bil sedan bytar plats. Kopplingen långsamt upp och gasen ner. Byt plats - balansera - gasa! Allt går snabbt på utsidan men i lugnt mak på insidan.

Så medan jobbpersonligheten betar av aktivitet efter aktivitet, så laddar i smyg min löparpersonlighet - som parallella universum fast ihop. Och jag ler hela tiden - för det här är livet för mig. Av min fokusbubblalättretlighet märks ingenting än.

3 dagar och 3 nätter kvar - yihaaaa!

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Är vi inte alla så där lite halvschizo emellanåt? ;-)JAG är i alla fall TROTS att jag är en tvättäkta vattuman.
(var tv-programet bra i går förresten eller missade du det med? kanske går att kolla på i efterhand?)

Frykenmo sa...

Jag är född 27maj=tvilling!!
Har i perioder två av allting, undra varför...:-)

anneliten sa...

För mig är det där med stjärntecken mest en kul grej - hur skulle det kunna ha någon som helst betydelse för min personlighet när jag är född? Ändå har det hänt flera gånger att jag fått veta att människor som jag känner extra mycket samhörighet med är tvillingar, precis som jag... Underligt. Men å andra sidan känner jag stark samhörighet också med Vattumannen Nilsson ovan.

MarathonMia sa...

Kul det där! Min mamma hävdar att tvillingar, vattumän och vågar passar bra ihop... så hon kanske inte är helt ute och simmar?

Ingmarie sa...

Din mamma har helt rätt! Tvillingar och vattumän passar bra ihop!:-)