Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 17 april 2010

Schyssta Meloner!!!

...och då menar jag inte de som (nog en gång i tiden var schyssta) jag knölar in i min sport BH!

Har varit och fikat i Enköping med underbara Heli och passade på att handla där - eftersom jag ska på födelsedagsfest hos Ultrabejben Kristina ikväll och ska ta med mig denna sallad!
Melonerna och grapefrukten var härligt söta, mogna och saftiga - yummie!


Tänk er att hacka i lite chili och servera till grillad kyckling i sommar. Mums.

Recept 10 bufféportioner:
3-4 blodgrapfrukter
1 honungsmelon
1 orangeköttig cantaloupemelon
2 dl pumpafrön, solrosfrön eller 2 tsk fänkålsfrön (rostade)

dressing:
1 finhackad rödlök
½-1 msk flingsalt
2 msk olivolja
mynta- eller basilikablad ev ringblommor eller andra ätliga blommor.

2 kommentarer:

maria (intothewild.se) sa...

mmm, så gott det ser ut!!!

Camilla sa...

Åh, det var alltså DU som låg bakom denna smarrighet! Den var fantastiskt god!