Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 24 april 2010

...men här händer det ju ingenting!!!

Moahahahaha!

Shit vad vulkanen har ställt till det. Jobb, jobb och mera jobb än vanligt för att få utländska talare att ta sig fram eller att hitta ersättare. Meddela höga chefer om nya datum och inte blanda ihop saker och ting. Tiden flyger iväg - jobbet tar sin tid på dagarna. Och kvällarna. Och nätterna. Drömmer jobb. Är jobb. Ignorerar datorn övrig tid.

Jag och Ingmarie utanför den vegetariska restaurangen Hermitage i Gamla Stan - och JA du ser rätt! Jag har hunnit klippa och färga håret också :)

Meeeen. Självklart har jag hunnit med att köra 200-metersintervaller med IF Linnéa, haft styrelsemöte och snickrat ihop ett nytt träningsschema med coach Ken som vill att jag springer snabbare. Och kortare.
Mitt i allt ståhej tog jag igår ett välbehövligt avbrott. Hjärnan var kaotiskt fylld av jobb, kroppen lite småtrött och vänsterfot trilskas med att låtsas vara lätt stukad (eller klämd? jo - den är klämd. Den ÄR klämd). Avbrottet bestod i en lång lunch med coola Ingmarie. För något år sedan sa min SUM-löparkompis Kalle till mig "Du vet att det är DEN Ingmarie Nilsson som lämnat kommentarer på din blogg va?" Då fick jag prestationsångest.

Jag är ju inte ens en riktig löpare. Hjääääälp - hur gör jag nu för att hålla henne kvar som läsare? Jag träffar henne live förstås (och fortsätter att vara mig själv)- och visst är det fantastiskt att hitta människor som är elitduktiga, som delar med sig och som man gillar direkt. I det här fallet är "man" jag. Hon är ödmjuk, lätt att prata med och fantastisk kunnig.

Idag ska jag köra maratonjympa med galne Bernt och Cilla. Kan hända att några fler jag känner dyker upp på Friskis & Svettis på Kungsholmen. Första gången jag tränar inne på väldigt länge. Läskigt. Och kanske lite dumt när solen skiner. Här är dagens schema...

9:00 Medeljympa (vad är det för fel på bas som intro?)
10:00 Medeljympa
11:00 Intensivjypma (redan!)
12:00 Basjympa (återhämtning? hehe)
13:00 Medeljympa (kan nog rörelserna vid det här laget)
14:00 lunch (dropp och ambulans?)
14:30 Löpning (det här kan jag!)
16:00 Medeljympa (Nu sitter väl koordinationen?!)
17:00 Intensivjympa (om jag lever)

Jag har bara kört F&S en gång i mitt liv. Jag var nog lite kaxig när jag tackade JA till Bernt och sa "Superwoman goes Husmorsjympa" - känner starkt på mig att jag kommer att få käka upp det imorgon (om inte redan idag!)

6 kommentarer:

Miranda sa...

Tummen upp till allt. Ingmarie är supercool och så himla fin. Marathonjympa låter definitivt som en utmaning (man inte ska göra när solen skiner) men du får nog riktigt skoj.

Åh ajuste, jag vill också träffa dig sen när jobbet och sånt inte tar all din tid ;)

anneliten sa...

Det har hänt att jag kombinerat ett par pass, men att köra en hel dag - vilken idé! Ni ultror är allt bra påhittiga. Hoppas ni får kul!

Elin sa...

Vilken dag du har framför dig, men den fixar du galant :D

Petra sa...

Synd att man inte bor i Tokholm! Hade ju jättegärna varit med på den där maratonjympan, gammal jympaknarkare som man är :D

Anonym sa...

Jag som trodde F&S maratonspinning var halvknäppt. Men det var ju bara 4 timmar.En hel dag gympa, det är ju vasninnigt - skitkul ide!
Får vi rapport snart?

Jesper Scheutz sa...

Wow vilken trevlig blogg jag 'sprangöver' Lycka till med träningen och livet i stort. Tittar in lite då och då =)