Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 16 april 2010

Livsfarlig vila!

Oups! I did it again...
Det-där-loppet-som-jag-inte-skulle-anmäla-mig-till är ett lopp för dig som söker en extrem utmaning. Sträckan kommer ligga på runt 10km varje år och banan går alltid efter ett rakt streck. Enda regeln är att man måste kunna ta sig fram utan extra hjälpmedel utöver sina skor.
Under loppet kommer du ställas inför tuffa naturliga hinder som kärr, stockar, branta stigningar, små stup osv. Egentligen allt som naturen har att bjuda på. Korsar strecket ett kärr så korsar även du kärret.
Det här är en helkul utmaning för alla som vill känna att man presterat något utöver det vanliga.

Deltagarna uppmanas ta med sig en mobiltelefon i liten plastpåse och elastisk binda i händelse av skada då du är helt ensam i vildmarken...

En vilodag gör att jag anmäler mig till sånna här galenskaper. Mailet skickat - hoppas att jag får plats för det finns bara plats för 100 stycken - och loppet är snart, väldigt snart!

7 kommentarer:

Petra sa...

Åh, Tjurruset?! Springcross?!

RosaMilton sa...

¨Det jag undrar är om de har märkt ut banan åt er eller om det blir orientering med karta och kompass?! Isåfall skulle jag vara helt lost. Annars låter det jättekul!

Ingmarie sa...

Det är därför jag inte vill vila eller ta det lugnt. ;-)För vem vet vad jag skulle hitta på DÅ!!!

Anonym sa...

Vad heter loppet?

mina sa...

vad är det för spännande lopp?

maria (intothewild.se) sa...

då ses vi där! Träsktrollsdräkt på!

STRÄCKLÖPET sa...

Hej på er!

Lägger ut en länk till ett pdf-dokument med all info ni behöver för att nypa en startplats.

http://www.storost.se/inbjudan/PM.pdf

Peter Mogård
Sträcklöpet