Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 16 april 2010

Lyssna på kroppen...

När klockan ringde 04:50 skrek kroppen:

"Skit i träningspasset, ät Äppel- & Kanelmuffinen själv och sov vidare!"


Och så gjorde jag det. Lyssnade på kroppen och tar mig en välförtjänt vilodag. Och äter muffins.

Vad gör du idag?

7 kommentarer:

Ulrika sa...

hahaha. Underbart! Just sån't tror jag att kroppen gillar och du kommer belönas för att du faktiskt gör som den säger åt dig.

Anonym sa...

Jag väntade & väntade....
Men sen kom jag på att Vi ses ju ikväll, men då blir det ju Champagne.... =)
Puss Sussi ala Sivan

Tonny sa...

De där muffinsen såg bra goda ut.

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse:
http://marathonjohan.wordpress.com/2010/04/16/jag-fick-en-bloggutmarkelse/

Bara för att din blogg är så himla bra!

Mikael Björk sa...

Planen var att köra en trailig fartlek i Torups bokskog. När jag kommit ut efter jobb var jag trög och seg, så det blev ett lufsande i mina Fivefingers. Men efter fem kilometer var jag uppvärmd och mer på hugget, då gick farten upp. Det är väl en sorts fartlek?

Efter tidig hämtning av dottern på förskolan delade vi på en burk Ben & Jerry's Baked Alaska. Mmmmm...

Träningsglädje sa...

kanelmuffins gör nog gott för en maramia!! jag äter glass!!

Sirpa sa...

Jag sitter o loggar in på Arlandas o Luftfartsverket hemsida typ varje timme, för att kolla om jag kan komma iväg till Training Camp Portugal imorgon bitti... Allt flyg är för tillfället inställt pga isländsk aska i luftrummet.Blää!
Jag som längtar så efter sol o löpning i shorts o linne!