Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 4 april 2010

Ett annorlunda sätt att vila...

När jag rör mig fysiskt har jag ro i själen, när jag sitter still får jag sockerdricka i blodomloppet.

Långfredag - vilodag. Vilodag på mitt sätt.

Det blev en mil powerwalk med dottern i det härliga vårvädret. Väl hemma körda jag mina armhävningar, situps och lite rehab. Lagom vila tills jag fick bege mig till Astrid Lindgrens sjukhus där min guddotter satt och väntade på att få en stukad fot röntgad. Eftersom hon inte kunde gå och kryckorna gjorde ont så tog jag henne i brandmannagreppet över axeln och bar henne från väntrummet till röntgenavdelningen.


"Jag visste väl att jag skulle få nytta av min militärträning!" Vi stod verkligen för underhållningen där jag kom i min vårgröna 60-talsklänning och matchande kappa med en gymnastikklädd 17-åring över axeln i sjukhusets korridorer. Snett bakom kom packåsnan Elin med Kajsas väskor. Ett minne vi kommer skratta till länge framöver. Efter denna bravad blev jag lyxigt bortskämd hos klubbkamrat Kattis som lagat god mat och såg till att jag fick all den energi jag behöver. Vi löste dessutom världsfreden och hittade nyckeln till varför inte andra lyckats - det måste ligga i att välja färg till hallen på nattakvisten. Helt klart.

Den stora, blå, svullna foten och dottern fick på självaste Påskafton njuta på Stekarens veranda med veckotidningar och påskägg - där jag kopplade av genom att skotta bort 60% av denna snö.
En liten lätt löptur på 7,5 kilometer och 25 burpess senare var jag lagom utvilad. Min hand hamnade tydligen i tjejernas påskägg några gånger och jag tog det säkra före det osäkra att köra några extra burpees. Årets första grillning fick avrunda två sköna vilodagar.

Idag blir det långpass och familjemiddag hos pappa. Jag känner att jag är inne i ett grymt flow just nu och ska behålla känslan.

2 kommentarer:

Petra sa...

Härligt med flow-känslan! Jag söker flow på mina snabbdistanser... Snart så!! :) Glad påsk!

Marre sa...

Yes, en kvinna i min smak! Många av mina vänner förundras/förskräcks av att jag faktiskt VILL träna när jag är ledig och ska vila upp mig. Men hallå, det är ju så man vilar, vet inget bättre sätt! Glad påsk!