Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 21 september 2008

Citat

...//Föreställ dig som vinnare. Föreställ dig hur det känns när du gått i mål på din drömtid. Föreställ dig hur inget kan hindra dig. Sen utför du :-) //... slut citat

Orden är från Magda Gad som kommentar på Snabba Karins inlägg. Tack Magda - det blir nästa veckas mantra.

Här tillägnar jag dig dagens bild:

För övrigt har jag använt söndagen till att få en ordentlig livsboost av Karin, ett bästa-kompis-snack med Bästisen och en Jävlar-anamma-vi-grejar-det-fika med Tjejklassikerpolarna.

...och så sprang jag 10km i 4:59-pace. Sen åt vi god söndagsmiddag med oxfilé (första gången dotterns pojkvän stannade på middag, ja - då få man bjuda till!!).

Nästa vecka är tokfokus på det mentala. Nu jävlar kommer ungarna få höra på psykologsnack! Alltid (retar) peppar det någon!

Heja nästa vecka.

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Jag behöver också lite mental pepp inför lidingö så fortsätt gärna dela gärna med dig här på bloggen :)

MarathonMia sa...

åååå - det kommer ett nytt pepp varje dag. Förbered dig på djup, smörigt psyksnack! ;-)

gullfot sa...

Heja nästa vekca, och heja alla ni hjältar som springer i helgen, mot backarna i Lindingö och persen i Berlin! Den sista mentala veckan är den göttigaste - bara att frossa i ohämmat självförtroende!

Magda Gad sa...

Wow. Vad hedersamt. Jag blir alldeles stum av stolthet.

För övrigt vill jag ha den där bilen. Eller i alla fall regskylten. (Riktigt stum blev jag tydligen inte.)

Karin sa...

Jag rabblar samma mantra som du. Kanske kan vi skrämma en och annan redan på planet mot Berlin. Och ja, nu jävlar Mia! Du är stark, härlig och inspirerande. Sluta aldrig med det!
Heja denna vecka, heja dig, det kommer att bli toppen!

Löpning & Livet sa...

Jag behöver verkligen lite mentalt peppe inför helgens lidingö! Jag kommer sitta som klistrad framför bloggkoll för att se när du har kommit med några nya peppande tankar! :)

MarathonMia sa...

Pepp, pepp, pepp.

Fredrika - vi får inte suga musten ur dig - du har väl en drös människor att skicka energi till?

Magda: Bilen är ju din, det står ju redan ditt namn på den...