Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 12 september 2008

Tillräckligt ödmjuk?

årets julklapp till släkten?

Undrar om Sten&Stanley ger bort sina skivor signerade i födelsedagspresent till släkt och vänner? Eller Zlatan ger sin bäste vän en svettig fotbollsstrumpa? Jag tänkte nämligen köpa på mig 50 nummer av månadens upplaga av iForm (kommer i butik nästa vecka) och rama in den stora bilden på mig där (signerad förstås!) och ge släktingarna i julklapp. Hoppas ingen läser inlägget för då blir det ju ingen överraskning.
Jag kan tänka mig att den enda som tycker det är kul är min mormor som skulle garva läppen av sig.

18 kommentarer:

Catti sa...

Perfekt klapp. Synd bara att dina släktningar måste vänta ända till jul.

Jag tänker såklart köpa ett ex redan nästa vecka. Jag kommer förbi nästa Linnéa träning och räknar kallt med att få den signerad :-).

Helena sa...

vad har jag missat??? vilken linslus!!!! :D

Magda Gad sa...

absolut, väldigt ödmjukt! jag tycker att begreppet ödmjuk bör revideras och att vi börjar nu!

Löpning & Livet sa...

Vadå ska du vara med?? Då måste jag ju köpa på mig ett ex! :D

Löpning & Livet sa...

Vadå ska du vara med?? Då måste jag ju köpa på mig ett ex! :D

MarathonMia sa...

Äsch - det ringde en kvinna från iForm Danmark och undrade om de fick använda mitt målfoto från Stockholm Marathon till en artikel om marathon senare i höst. Jag svarade såklar ja - även om fotot är mer svettigt/saltig än uppsminkat fräsht... :-)

Reviderar gärna det här med ödmujkhet!

Anna (Orka mera) sa...

Åh vad kul! Måste absolut köpa tidningen :)

Helena sa...

Jajustja, det visste jagju!!! Vad kul att det är i nästa nummer, ska genast köpa på mig den då:D

Benet sa...

Haha, ja visst är det ett klockrent tecken på ödmjukhet. Kommer garanterat att uppskattas i släkten. Ja, jag hade själv blivit oerhört smickrad om jag lyckats komma över ett signerat ex. ;-)

MarathonMia sa...

haha - jag kanske får ordna en tävling och ha det som pris...?

Anonym sa...

Hej hopp. Hörde av din svägerska att du hade en BLOGG, den måste man ju genast kolla. :-) Otroligt vad du kör hårt. Duktiga tjej. Själv är jag ute o knatar med http://maggan.info det är den enda motion jag får.... Natti natt.

Anonym sa...

...och självklart köper vi tidningen o kollar... får du provision ?! ;-)

Anonym sa...

Jag fick tidningen häromdagen eftersom jag prenumererar på den. Du såg inte ett dugg trött ut på bilden.

gullfot sa...

...och jag som trodde jag aldrig skulle skriva detta: ser fram emot nästa nummer av iForm!

Anonym sa...

haha, tänkte på samma sak som fredrika...
det måste vara enda numret av iForm som innehåller ngt bra! =)

MarathonMia sa...

Sus-Bus! Kul! Välkommen hit! Vi ses säkert i Ursvik igen - ska återuppta den träningen ;-) Näpp - ingen provision tror jag, förstod inte så mycket av danskan...

Elin: Tack...liiiite trött väl?

Fredrika: Har du läst en har du läst alla ;-) Gulle dig - hörde att du hejat fram Staffan, vilken prestation (av er båda!) Att hjälpa till är också jobbigt!

MarathonMia sa...

Funrun - du hann emellan. Schupp. Det är så lätt att fastna för den där gratis "jackan" man får om man prenumererar 3 nummer...

Dunceor sa...

Roligt, var hemma hos min mamma i helgen och hon hade senaste iForm. Såg något om marathon på framsidan så blev ju givetvis tvungen att bläddra i den och så dök du upp på en bild! Jag missade ju din bild i Photomotion som man fick hem efter Stockholm så var roligt att se.

Dock så var väl inte artikeln om marathon så där jättebra tyckte jag.