Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 2 september 2008

Tisdagskväll med tjusiga tvåhundringar!

Och vilket härligt löparväder Stockholm bjöd på!

Mina ben har kännts lite lustigt pirriga sedan Tjejmilen. De är vana att få sitt långpass på helgen, men nu fick de bara en ynka mil. Trots detta tog jag vilodag igår. Jag bestämde mig för att lägga till lite uppvärmningkilometer och sprang till Zinken. På dagens schema stod snabba tvåhundringar. Åtta stycken. Det är ju trots allt halvmaran på lördag. Solen bröt fram mellan molnen och termometern visade 18 grader. Ljuvligt.

Uppvärming: 9 k
Totaltid: 48:19
Snitt: 5:21/k
Snittpuls: 153 (max 179...?)

Lägg märke till pulsen i mina tvåhundringar... ska de inte vara jobbigare än uppvärmningen?

Jag gick genast in och kollade McMillan för att kolla om jag skötte mig. Utgick från miltiden på 47:48. Jag grejade det nästan...liten svacka på 3 av dem (borde hållit 3:11-tempo, nu blev snittet 3:13). Ta fram förstoringsglaset och skåda nedan.

Efter passet rådde total förvirring i min hjärna. Har jag glömt att anmäla mig till Stockholm Halvmarathon? Har jag gått omkring och trott att jag är anmäld? Jag har minsann inte fått något stort brev med startbevis...

Mitt hjärnsläpp var falskt (i alla fall angående halvmaran) - givetvis hade startbeviset kommit, jag springer på lördag.

En perfekt löpkväll, spyfys som jag lugnade ner med en Ramlösa Skogshallon - nu vankas det het kyckling och bulgur. Smaskens!

12 kommentarer:

Helena sa...

Shit Mia! Grymt bra jobbat som vanligt;) Nu har jag bjudit in dig och Karin till Rebecca innan Pelikan på lördag! Ses vi på torsdag?

Dunceor sa...

Hmm jag fattar inte McMillian riktigt, hur får du det till att du ska hålla 3:11-tempo? Det jag ser är att du ska hålla mellan 42-47 eller 43-49 sekunder på dina 200:ar.

Roligt med halvmara, vad är målet?

Karin sa...

Heja dig, tjejen! Vilka tider, vilken fart!! Du är ju i grym form :-) Skit i McMillan, det är Fasan-Mia som gäller!!

Jag kör samma pass imorgon, fast 10x200 m istället. Men det kommer inte att bli lika kul utan er :-(

MarathonMia sa...

Helena: Låter toppen - Vi fixar lite vin va'? Nej jag kommer inte på torsdag - har ett event att rodda fram till 20 ungefär.

Dunceor: Skarpsynt! Jag kollade bara den översta delen på McMillans resultat - och du har helt rätt... jag ligger under :-) Målet på halvmaran... Mitt PB är 1:47, årsbästa 1:50 - allt under det är ok (annars ser jag det som träning inför Berlin)

Karin: Jag hejar mentalt på dina tvåhundringar så slipper du känna dig ensam!

Dunceor sa...

Mia: Bra då förstår jag =) Jag ska efter Skanörmilen, då jag faktiskt får en uppdaterad 10km-tid, att börja gå mer efter McMillian och se att jag ligger rätt. För när jag har kört mina intervaller på känsla och oftast för få för jag kör dem alldeles för fort.
Jag visste egentligen ditt mål för halvmaran ju kom jag på. Jag förutspår du springer på 1:44:10!

MarathonMia sa...

Usch vad du sätter press på mig. Jag kan ju alltid börja köra tusingar i loppet... eller backintervaller... bara för att ha en bra anledning att krokna :-)

Catti sa...

Härligt fina intervaller. Du är grymt uthållig och stark, både fysiskt & mentalt.
Du kan ju knepet med att välja inriktning på tankarna. Energi,,,det har du så det räcker för hela startfållan på lördag så den lär nog fler få nytta av.

gullfot sa...

1:45 Mia. Heja heja heja!

MarathonMia sa...

Mitt dumma nöt - varför har jag inte tagit bort min önskan om 1:45 (gärna 1:40) äsch det går väl fler halvmaror.

Catti sa...

1,45,,,det har ju varit din träningstid. På lördag,,då är det 1,40 som gäller :-).

MarathonMia sa...

Moahahaha - Catti, jag kan tänka mig att du har blivit så duktig på att heja, så att jag inte vågar kuta sämre, men i ärlighetens namn är det nog mycket skalle och dagsform som räknas. Jag är toknöjd om jag kör första milen på 50 minuter och sedan inte tappar för mycket. Jag lovar att ge allt jag har i alla fall!

Catti sa...

Mia, du ska vara toknöjd oavsett tid, för du ger max av det du har just då. Jag lovar heja på dig hur snabb du än är.

Kraaam :-)