Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 5 september 2008

Jag är 11095

och startar 16:35 i Stockholms Halvmarathon imorgon.

Jag har kanske varit lite kaxig och hetsig de senaste dagarna, jag har utmanat folk som är mycket snabbare än jag, tuffat till min redan så diviga attityd och förmodligen tagit mig vatten över huvudet. Alltså borde jag vara nervös nu. Det är jag inte. Jag får helt enkelt skämmas efteråt tycker coach Nisse om jag inte lever upp till det jag lovat.

Förberedelserna inför loppet är väl genomtänkta, allt är planerat in i minsta detalj:

* Hämta nummerlapp - check

* Löparsnack med IF Linnéa-folk - check

* Fika med Helena, DuracellKarin och Nike (IronWoman) - check

* Klämma i mig en kanelbulle på 35 sekunder - check

* Städa köket - check

* Noppa ögonbryna - check

* Ladda med bra mat - check

* Tvätta Linnéatröjan - check

* Putsa Röda faran, mina nya DS Trainer - check

Laddarmiddag: Laxfilé, bulgur, avokado, sugarsnaps, tomat, broccoli, sparris, sallad, pumpafrön och citronolivolja. Apelsin till efterätt.


Nu återstår bara:

* Hetsa runt lite på bloggen

* Sova länge

* Äta pimpad grötfrukost

* Raka benen

* Skura badrummet - underskattat förberedelsemoment!

* Fixa Cava och vin på Systemet

* Äta lunch

* Inte glömma tuggummi!

* Springa en halvmara och gärna persa

* Fira med efterföljande middag med IF Linnéa

Sen blir jag tokfarlig. Hur förbereder ni er?

22 kommentarer:

Lisette sa...

Jag anser att kanelbullemomentet i uppladdningen är det absolut viktigaste för att prestera en bra tid.
Det innebär att det kommer att gå himla bra för dig!
Lycka till!

MarathonMia sa...

Pyret: Välkommen hit! Tackar - det är första gången jag laddar med en kanelbulle, hoppas du har rätt!

Maria sa...

Hej Mia!

Önskar dig all lycka till i morgon, utmaningar är kul och jag tror att du klarar dem, varför skulle du annars anta dem? Du verkar ju vara en fighter och framför allt vältränad kvinna, så jag håller tummarna och ska kolla i resultatlistan sen.

Kör hårt!

Vänliga hälsningar
Maria
(tyvärr väldigt otränad nu, men 15 sept - då kör det i gång igen :o)

Helena sa...

Det bidde bulgur och räkor för min del och en rejäl sallad med cashewnötter. Fasen jag har ju ingen kanelbulle:( Äh jag har laddat hela kvällen med två mammatjutande sirener, en sjuk man och en tvättstuga. Hmm undrar om det räknas som uppladdning?

MarathonMia sa...

Maria: Suger åt mig av peppen - ja, varför skulle jag anta utmaningarna om jag inte ville kämpa!?

Helena: Gå genast och lägg dig! Det där är ju urladdning. Nästa gång bokar du tvättstugan dagen EFTER loppet. ajabaja (men du får åtminstone tänka på annat och inte hinna bli nervös!)

Helena sa...

FAN jag skulle ju noppa ögonbryna också:) Det får bli morgondagens uppladdning!

Karin sa...

Mia! Pimp your toe-nails!! :-)
Jag laddar med att stressa upp mig själv, vela över skoval och plocka fram såväl löparjävulen, marathonspöket och Lilla My. Med andra ord blir jag livsfarlig imorgon!
I matväg blev det wok med massa goda grönsaker, lövbiff och fullkornspasta. Yummie :-)

MarathonMia sa...

Helena: Tänk på luftmotståndet! Missa inte denna viktiga detalj!

Karin: Jag tror att du blir skitfarlig imorgon! Jag är glad att jag startar efter dig :-)

Löparfantasten sa...

Idag: Laddar med tre timmar sömn efter jobb natt, hämta nummerlapp, coacha dotterns lag, pizza middag, åka till Nisse och hämta urtjusig Linnèa tröja. Packa löparkläder. Sova.
Imorgon: Gröt frukost, stryka finkläder, åka och lämna hunden hos hundvakt i Tumba, äta lunch, åka på konfirmation med efter följande mottagning som jag osynligt smiter ifrån. Bra laddning? Nä men sånt är livet. Lycka till såklart du springer fort imorgon!
Kram

MarathonMia sa...

Löparfantasten: Anar jag ett mönster? Sådär brukar mina helger och uppladdningar se ut - tokmycket. Det har förmodligen med att göra att man är tonårsförälder och plötsligt fått egentid som ska fyllas så man tackar glatt JA till allt roligt omkring en... :-)

Det går bra!

Magda Gad sa...

vet du hur glad en sån kostnörd som jag blir när jag ser en sån där tallrik. så sjukt jävla jätteglad!!!

:-)

run mia run, jag håller alla tummar jag har!!!

Anonym sa...

Såja, karvat ur diverse lera och sten ur sulorna och vips blev fothusen säkert ett hekto lättare..
Funderade ett kort ögonblick på att ta och raka sig men kastade mig över V75 programmet istället.

Startklar!

:o)

gullfot sa...

Tja, min uppladdning bestod i att köra slut på den lilla rest som fanns kvar i benen, så det blir fiiiiint. Halvmaran blir ett bra uthållighetspass.

Sedan är du alldeles för skön för att vara divig.

Kan man säga lycka till till klubbkompisar? Nä, man säger WE ROCK!!! 1:45, jag tror på det, det är liksom rätt dag för det. (inte jag utan du alltså ;-))

Anonym sa...

Eftersom jag inte springer har jag avstått från den vanliga hår- och skäggklippningen. I övrigt är jag spänd inför mitt förtroendefulla uppdrag som hejare. Måtte jag inte dabba mig!

MarathonMia sa...

Magda: Kul att kunna glädja både dig och min mage!

Jerry: Du tjänar säkert 5-10 sekunder på att raka dig! Tänk på luftmotståndet!

Fredrika: Att du över huvud taget kom upp ur sängen efter ett backintervallspass med ArmyFitness vittnar ju bara om din styrka! Dina ben kommer älska dig när du tar halvmaran idag ;-) Javisst får vi väl lyckönska varandra! Vi är ju en löparklubb av glädje inte tävlan!

Jumper: Jag tror att du har laddat precis så bra som en supporter kan göra! Du har ju det jobbigast av alla - att hitta oss i mängden och ropa rätt namn! Fast alla svarttröjade från Linnéa lystrar även till "Söders hjältar".

Benet sa...

Tackar för ännu ett skönt inlägg av SuperMia som kommer att slå pers idag. Det känner jag i lilltån. Med nynoppade ögonbryn kan ingenting stoppa henne!

Hejandet kommer i mitt fall att ske hemifrån och jag lovar att göra mitt allra bästa. Kör hårt!

Jumper, det kommer att gå fint. Du kanske skulle hitta på nån hejaramsa innehållande "Söders hjältar" så kan du ju köra den om och om igen då löparna susar förbi. Så missar du ju inte nån, menar jag...

MarathonMia sa...

Benet: Man ska aldrig underskatta ett nynoppat ögonbryn ;-) Vi kommer höra din mentala hejarklack genom staden ikväll!

Kanske IF Linnéa får öppna supporterklubb?

Löpning & Livet sa...

Lycka till nu! Det kommer gå snabbt, snabbare, snabbast!

Karin sa...

Tack för kanelbulleuppladdningen igår! Sen fortsatte jag att ladda med tvätta, diska, fixa. Och sova 11 timmar. Jag vilar mig iform =)

Kör hårt idag! Jag får jobba mig upp så att vi startar i samma grupp nästa år!

MarathonMia sa...

Andréa: Det ska jag tänka på när det känns motigt idag -snabb/snabbare/snabbast!

Nike: Grym uppladdning. Jag fick 10 timmars sömn vilket är supermycket för att vara mig. Klart du springer upp dig i startgrupp! Lycka till själv och ge järnet!

Maria sa...

Kl. är 16.27 och du står förmodligen redo på startlinjen! Trodde att starten gick tidigare så jag skulle kolla ditt resultat men jag får stilla mig.

Kuta på!

Maria

Sanna sa...

*håller tummarna* Hoppas att du uppnår ditt mål med dagens löpning :-)