Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 24 september 2008

Jag är F8366

följ mig i loppet via gratis sms-tjänst här!

Nu börjar det dra ihop sig för avresa till Berlin. Dags att börja kolla Den-viktiga-förberedelselistan:

* Träna kvalitet -check!
* Träna långpass -check!
* Testa formen på lopp -check!
* Äta bra -check!
* Köpa saltlakrits -check!
* Färga ögonbrynen -check!
* Tvätta tävlingskläderna -check!
Då återstår bara att:

* Raka benen
* Köpa Resorb att ta kvällen och morgonen före loppet.
* Välja skor... lutar mot de nya, lätta Asics DS Trainer.
* Packa vaselin
* Ladda Garmin och packa ner
* Plasta in Heja-Mia skyltarna till mina supportrar
* Bjuda morsan på födelsedagslunch
* Koordinera distributionen av IF Linnéa-västar och jackor som kommer att vara de snyggaste i hela världen.


Fy faaaan vad jag är laddad! Ge mig Berlin marathon nu!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i helgen. Håller tummarna för dig.

MarathonMia sa...

Tack Elin! Min egen Elin är med och hejar (dottern alltså!)

Magda Gad sa...

Åh nu vill jag bara veta hur det går liksom. Ser fram emot rapporten. Lycka till!

Anonym sa...

may the force be with you mia!
jag ska hålla tummarna!

Anonym sa...

Håller med Magda. Är det inte söndag snart - jag vill veta hur det går. Nu!
(Det händer att jag läser slutet av boken först - bara för att jag blir otålig...)

Anonym sa...

Lycka till syster! Hoppas allt ordnade sig med Fille. Kram

MarathonMia sa...

Magda: Det SKA gå enligt plan. Hur ont det än gör.

Funrun: I can see the light...

Bureborn: Vilken tid fick jag?

Nellan: Fille is back in da hood. Mer vax för att öronen ska stå istället för att ligga backslick.

Anonym sa...

Kör hårt!!

Anna (Orka mera) sa...

Hela bloggen lyser av ladd. Du kommer göra potatismos av hela Berlin. Go go go!

Karin sa...

Heja heja heja! Du är grymmaste Marathonmia och kommer fixa maran så himla bra! Din taktik med uppdelning av loppet lät bra. Men tänk positivt, positivt! SÅÅÅ mkt sitter i huvudet, och har du bestämt dig så fixar du det! =) Kram

Catti sa...

Jag följer dig genom Berlin, både via mobilen och i tanken.

Tur jag ska vara långt ute i skogen på söndag. Då kan jag hoppa runt & brista ut i glädjetjut i takt med att det droppar in sms utan att jag riskerar bli hämtat och klädd i "tyck om dig själv tröjan".

Kör så det ryker men som omväxling mot Sthlm maran kan du ju försöka att gå ut lite långsammare än på 4,30 fart de första 5 km :-).

Kram

Anonym sa...

Lycka till! Det kommer att gå hur bra som helst!
Jag följer dig via mobilen.
Glöm inte kameran...

Kan jag länka dig?
Ang. pulsklockan...är det bra idé att börja men en enkel variant? (billig)?

Jag tänker på dig okej? LYCKA TILL igen!! * kram *

Lilla Duktig sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: du har tamejfan de snyggaste ögonbrynen i stan.

MarathonMia sa...

Berglund: Stenhårt

Anna: Kartoffelmos! Aber doch.

Nike: Lovar att vända tankarna - tänk positivt - tänk positivt. Jag vill, jag kan, jag orkar!

Catti: Du är världens mest energirika hejarklack, jag tvivlar inte på att vi hör dig till Berlin (iförd din nya snygga vindjacka!)

Coyntha: Ja du får länka till mig :-) Tror som du att det är en bra idé att börja med en billig pulsklocka (Clas Olson?) för att se hur du gillar det.

LillaDuktig: Och nu är de nyfärgade i precis lagom gymbrow-look.

Anonym sa...

Lycka till på söndag!
Under 3,50 nu!

Tippar på 3.42

:-)