Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 23 september 2008

Idag är ingen vanlig dag...

...idag är Alex 18-årsdag - hurra! hurra! hurra!




Därför kröp jag upp supertidigt imorse för att göra American Pancakes till frukost. Det är väl sista gången jag får skämma bort honom nu när försörjningsplikten upphör och lillgrabben inte är liten längre utan faktiskt myndig.

Hjälp! Det betyder ju att jag bara har två år kvar till 40, och jag har lovat att springa min snabbaste mara då! Nu blir det till att fixa till en 2-årsplan med juste formtoppning till Stockholm Marathon 2010. Yey!


16 kommentarer:

Dunceor sa...

Så nu får han dricka sprit och tatuera sig lagligt =)

MarathonMia sa...

Dunceor: uppmana honom inte till dumheter nu...

Masse sa...

Grattis!!!

Anonym sa...

Grattis till sonen!
Det var smart! Att börja planera Stkm Marathon 2010! När åker du till Berlin?

* kram *

Benet sa...

18... Wow! Ja, det är ju bara drygt åtta år kvar tills min äldsta passerar den milstenen. Och då är jag ju... nämen herregud. Kan detta stämma? 48!? Kan man ha som mål att göra sitt snabbaste Marathon vid 48 års ålder?


Gratulationer till sonen!


Och spännande med 2-årsplanen! Och sjukt spännande att det snart är söndag. Vad har du för startnummer förresten så jag (vi) kan ha koll på dig?

Lilla Duktig sa...

Hurra hurra hurra!

MarathonMia sa...

Masse: TAck - grattis till mig som fått vara hans mamma i 18 härliga år!

Coyntha: Imorgon kväll åker vi till Berlin!

Benet: Livet blir vad du gör det till - vill du vara tokstark och supersnabb som 48-åring -så blir du det! Startnummer och all viktig info kommer :-D

LillaDuktig: Var det en hint?

Karin sa...

Grattis Alex! Grattis underbara supermorsan! Fira väl idag, mot Berlin imorgon :-D

Dunceor sa...

Dricka sprit må vara en dumhet, tatuera är inte det =)

MarathonMia sa...

Karin: Vi inleder ett långt firande, idag, imorgon, resan - du är inbjuden att delta! Du hakar på mitt i festligheterna på Skavsta imorgon!

Dunceor: Sprit använder väl tatueraren när han tatuerar?

Masse sa...

Spriten går ur kroppen på ett par timmar. Tatueringen sitter kvar längre än så.

MarathonMia sa...

aha - men jag får huvudvärk och mår illa av sprit... det gjorde jag inte av tatueringen.

Anonym sa...

Hej igen! Tack för besöket! :-)

Jag vill fråga dig om du kan ge mig ett råd. Jag måste köpa en pulsklocka. Jag ser vilken du har men.. vilken kan du rekommendera att ha först?

Kan jag länka dig? :) * kram *

gullfot sa...

Nämen grattis, till er båda får man faktiskt säga, stort med myndiga ungar! :-)

MarathonMia sa...

Hej Coyntha
Jag har en Garmin 305, Garmin är pulsklockor med GPS där du ser sträcka, takt, puls mm. Jag kan ingenting om andra pulsklockor - då föreslår jag istället att du besöker http://asfaltsjokern.wordpress.com/
han brukar köra med 3 klockor samtidigt :-)

Fredrika: Mycket stort - några tips?

Catti sa...

Ett stort Grattis till Alex, både på hans 18-årsdag och till att han har en supermamma som dig.