Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 11 september 2008

Utjämningsekvation!

Negativ/positiv split + Positiv/negativ split = jämn löptur?

Första halvan av före-frukost-joggen
- tunga ben med träningsvärk
- långsamma kilometer - hög kilometertid (positiv)
- tunga tankar som var på väg åt fel håll
- jagad av en hund - hög puls


Sen mötte jag brorsan som också var ute och sprang. Bromsade in och terapisnackade. Sprang vidare och....

Andra halvan
+ Musiken blev så mycket bättre (Erik Gadd, Toto och Salem Al Fakir)
+ Benen blev lättare
+ Snabbare kilometertider (negativ)
+ Tankarna hamnade i rätt fack

Den första delen gick långsammare med negativa inslag och den andra halvan gick snabbare med positiva inslag, man behöver inte vara värsta analytikern för att förstå att det är precis så det ska vara. Jämnt å fint i skön balans.

Nu ska jag se om jag kan få luncha med pappas fru för att sedan bita tag i eftermiddagens och kvällens roliga mastodontarbete!

2 kommentarer:

Helena sa...

Klart det går fortare med positiva tankar:D Min bondförkylning känns genast bättre bara av att tänka på dig/alla roliga löparkompisar som jag vill träffa nu!! Har tröttnat på att vara sjuk:(

MarathonMia sa...

Sjuk är sjukt tråkigt - jag får ingen Linnéa-boost ikväll heller...

Kurera förkylningen så du hinner bli tip-top till Berlin :-)