Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 9 september 2008

Lite mycket att göra nu...

Vid varje ögonblick I våra liv har vi ett oändligt antal möjliga val.

Men i varje ögonblick finns ett val som skapar glädje för den som väljer det och glädje för den som blir påverkad av valet.

I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort. Väven som börjar vävas är oändlig.

Varje val jag gör skapar i mig antingen välbefinnande eller obehag.

Lyssna på kroppen.
Den berättar för dig vilka slags val du gör.


Min önskan just nu:
"Lägga mig ner och dra ett täcke över huvudet. Skita i alla åtaganden!"

Min förstånd säger:
"Jobba över hela veckan och se till att din arbetsbörda blir mindre, gör allt tip-top precis som vanligt, leverera inga "bara okej" projekt! Hoppa över träning, familj och vänner i 2 veckor."

Men jag vägrar att göra det och väljer istället:
"Åk i tid från jobbet, träna järnet med IF Linnéa, hjälp dottern med matteläxan, jobba någon timme och gå och lägga mig! Arbeta fokuserat och effektivt de kommande veckorna." På så sätt får ju mitt beslut förgrenade behagfulla konsekvenser.

Det var ju inte så svårt.

7 kommentarer:

Magda Gad sa...

Den gyllene medelvägen :-)

MarathonMia sa...

usch - då får det att låta så svenskt! Lagom är bäst.

fast jag tänker ta fasta på ordet "Gyllene".mmmm

Catti sa...

Lagom = ?
Bäst = Mia

Kram

Felicitas sa...

Härligt, jag tror att du gjorde helt rätt val!

Benet sa...

Låter sunt! Balans!

Puma sa...

ditt jobb behöver inte alltid vara perfekt. ofta räcker det med att det är okej. det är tillräckligt bra ändå. välj dina strider, brukar man ju säga. välj det som ska vara top of the notch, säger jag. det kan omöjligt vara allt. då förlorar du greppet någon annanstans.

MarathonMia sa...

Rätt: Jag ska välja mina strider. Och välja tid för striderna - för VAR SAK HAR SIN TID. Dags att leva som jag lär.

Tack hörrni!