Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 15 september 2010

Jojatackarja...

Tacka kan man göra på olika sätt. För en stund sedan stack jag in huvudet till Maria på jobbet och log och sa “TACK!”, hon hade nämligen satt in en skål blandade nötter och en skål vindruvor i mötesrummet. Alltså var valet lätt att inte ta en liten kexchoklad. Eller två. Ignorerade Dumle och Plopp. Med lätthet.Bild lånad från nyttolada.nu

I managementmötet tackade vi de framgångsrika med att klappa i händerna och lämna ut fin Champagne. Några ryggdunkningar ingår i denna procedur också. Förstås. Och leenden, ett litet skämt och skratt.

I morse, efter 75 minuter Spyfys tackade vi genom att skrika “Aowa (krigare)!” Här vågar vi inte klappa i händerna. Det är liksom för mesar. I alla fall på onsdagar under Spyfys Intensiva pass. Han flyttar oss lite längre. Ett snäpp i taget, ett litet steg per vecka. Le – det gör jag inombords.

Idag grejade jag 120 armhävningar (30+30+50+10). Det tackar jag mitt pannben och mina peppeande lagkamrater i Team Erik för– vi som vann förstås!


Har du tackat någon idag?

5 kommentarer:

Miranda sa...

Du är bäst Mia. Jag bara älskar dina inlägg.

Jag tackade Martin som kom med mjölk till kaffet ;)

Karolina sa...

Kan inte Lidingöloppet, 30km, vara något för dig? ;)

Jag har en plats "över", hör av dig om du är sugen! :)

Karolina sa...

.. kanske skulle lämna kontaktuppgifter också, kor@kth.se går bra! :)

Louise sa...

Ikväll har jag tänkt ett tack till Hälsoloppets arrangörer som gav bort fina (nåja, praktiska) neongula västar till löparna. Insåg under kvällens löprunda att de ljusa sommarkvällarna är ett minne blott!

MarathonMia sa...

Miranda: Gulle ;)

Karolina: Nope - jag ska vara hejarklack på Lidingö! :D

Löplust: Toppen!