Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 24 september 2010

Om inte min mamma fötts för 65 år sedan...

...hade inte jag funnits. Inte heller min son, som delar födelsedag med sin mormor. Idag för exakt 20 år sedan föddes min son. Jag var då 20 år och 3 månader gammal. Det sägs att kvinnor som fött barn bli uthålligare och lämpar sig bättre för långdistans.

Jag vet inte om man blir bättre av att skaffa många barn, jag gjorde i alla fall det säkra valet att leverera 2 fantastiska ungar. Jag älskar dem hejdlöst, sanslöst, gränslöst och är otroligt tacksam för all glädje, galenskap och lyckorus de ger mig. Jag älskar att bli galen på dem, tjata på dem och krama dem.

Jag älskar. Villkorslöst.

Att jag grejade att hålla mig i rörelse i 56 timmar i augusti är mycket tack vare dem, inte bara för att jag kanske blivit uthållighetstålig av förlossningarna utan för deras support och peppande sms. Att de låter mig vara en aktiv del i deras liv berikar mig, att få ta del av deras tankar och känslor gör mig ödmjuk.

Alexander, Alex, Sander, Junior – Jag är så fantastiskt glad att du är Du och att jag födde fram just dig idag för 20 år sedan. Grattis på födelsedagen!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Komiskt. Jag skrev just ett inlägg om min och min mammas gemensamma träningsliv och hur fantastiskt det är att kunna dela ett intresse på det sättet.

Moa sa...

Åh, grattis Alex och grattis mamma Mia!!! Hurra för er!

Miss Agda sa...

Åh, så fantastiskt fint skrivet Mia. Och här behövs det just nu inte så mkt för att producera lite tårar, detta räckte :) ;)
Ett försenat grattis till sonen!