Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 1 september 2010

Hösten+Mia= kärlek

Jag älskar hösten. Jag tackar särskilt den 1 september som bjöd på dessa morgonbilder!


Mysig promenad före frukost med självaste Träningsglädje. Lycka. Eftersom min ångvältsöverkörda kropp inte skulle NMT:a imorse så ställde jag ändå klockan tidigt, dumt att bryta trenden redan första veckan.

Powerwalk i 55 minuter sedan hem till framdukad frukost av Stekaren - bättre start på morgonen och träningshösten kan man inte få!

8 kommentarer:

Träningsglädje sa...

tack för morgonsällskap - och den där första bilden, med löparen som springer i en solskensbubbla, är ju helt fantastisk. åh älska höst! men, jag hade en fråga till dig jag inte kom mig för att ställa men jag gärna vill ha din syn på. när du antar utmaningar - vilken del av kroppen har du "lyssnat" till då: magen, hjärtat eller hjärnan? jag har funderat mycket på det där, särskilt med tanke på 24-timmarsspinningen. vore intressant att höra dina tankar! så skriv gärna en rad - eller så tar vi det live! :)

Emilia sa...

Verkligen härliga höstbilder :)!

Ulrika sa...

Ja hösten är verkligen fantastisk! Och ni verkar ha njutit ordentligt av höstmorgonen - lovely!

MarathonMia sa...

Sara: oj - det måste jag nog tänka igenom... antingen får det bli en "Ett-glas-vatten-lunch" eller en PW till för att riktigt få fram rätt ord/tankar/känslor...

MarathonMia sa...

Emilia: eller hur! Solen sken så fantstiskt imorse.

Ulrika:kolla bara in valet av kläder - solgul och trädgrön... myyyys!

Louise sa...

"Nu är den stolta vår utsprungen - den vår de svage kallar höst" skaldade Karlfeldt. Jag är också helt inne på samma linje. Nu är den absolut bästa löpsäsongen!

Johanna sa...

Underbara bilder, verkligen. Ingen årstid slår hösten..

Kalle sa...

Sommaren är BÄST och det tror jag (nästan) alla innerst inne tycker:-)
Fast hösten kan oxå vara fin;-)
1. Sommaren
2. Våren
3. Hösten
4. Vintern
Rent löpmässigt brukar jag vara bättre på våren och sommaren.