Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 23 augusti 2010

Taggad som attan

Det är bra med lite helgdipp och en fullknökad vecka. Det gör mig bara taggad att ta tag i saker. Kan ju inte känna av mitt stela vänsterben heeeela tiden.

Här är mitt vänsterben på väg till jobbet iförd blå högklackad sko. Foto: privat

Förutom att få inbjudningar, evenemang och planering att bli klara i tid på jobbet så ska jag parallellt hinna med följande:

* massage av vänster ben/rumpmuskel
* lätt jogg
* vara ledare på IF Linnéa
* Gå på världens bästa bokklubb
* se på balett
* återträff med gamla jobbet
* kanske hinna på Popaganda
* klippa och färga håret
* Heja på världens snabbaste Kattis
* luncha med Evelina

Ja - sen ska det bli helg och då ska jag följa fantastiska Camilla som kör Ultra Trail Mont Blanc i mobilen och vara funktionär på Stockholm Triathlon. Och så ska jag få ordning på mat, sömn och träning. Moahahahahaha... Puh. Låter det mycket? För mig fungerar det bara jag får ta en dag i taget och fördela mina åtaganden. Jag gillar att balansen ibland blir tight och älskar känslan när pusselbitarna faller på plats.

Har du något roligt framför dig i veckan?

5 kommentarer:

Träningsglädje sa...

gud du har så snyggt vänsterben!!! jag ska på festival i helgen. i skövde. närmre en vanlig musikfestival än så kommer jag inte antar jag. (nä, jag ska inte springa själv - tyvärr).

Louise sa...

Håller med om snyggt vänsterben! Men det behövs väl om man som ben ska matcha resten av dig?
Jag ska minsann ha jättekul i veckan: efter fyra veckors ofrivillig träningsebb (lite har det blivit, men alldeles på tok för lite!!) så funkar det att sätta igång igen. Jippi!!!
Triathlon - det är kul, det! Har inte kört så mycket sådant, men väl Växjöklassikern två gånger och det är sjukt kul!

Anonym sa...

vila...... hihihihihihi....

Anonym sa...

Vilken fin outfit du har idag Mia!!
Jag har min tuffaste träningsvecka innan Berlin.
På söndag blir ett långpass: 30-32km!!
Jag hoppas på mycket träningsglädje!!

Kram på dig!

Anonym sa...

Vilken fin outft jag kan skymta...nu är detta ingen modeblogg men kan du visa klänningen i helbild snäääälla??
/Karin