Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 13 augusti 2010

Nybörjare, gröngölingar och soffpotatisar!

Inte alla människor vågar slänga sig rätt ut i militärträningen som Moa gjorde för ett år sedan då hon skulle testa olika träningsalternativ och börja sin hälsoresa (här är historien om hur det gick). Därför finns NMT Rookie nu. Alla kan vara med - oavsett om du aldrig har tränat tidigare, väger 30 kg för mycket eller bara går omkring och tror "att det där klarar jag aldrig av". Du grejar det - jag lovar.Mamma Mia kryper under den långa människotunneln som på slutet kantas av sonen Alex - ett lekfullt sätt att bygga en stark kropp. Foto: privat

Det finns inga sen. Livet är här och nu. Det går att jobba bort inställningen "Jag börjar på måndag istället!".

Är du intresserad av att komma igång lite, testa något nytt, dela upplevelser med andra i samma situation, peppa och låta dig peppas - då tycker jag helt klart att du ska komma till Fiskartorpet den 21 augusti. Det är inte militärt där någon står och skriker på dig - det är upplyftande. Läs mer här.

Anledningen att jag pushar för detta är helt egoistisk (är inte köpt, gör inte reklam) - jag älskar att se andra människor klara saker de trodde de aldrig skulle greja, jag älskar att se människors självkänsla och självförtroende växa. Jag växer samtidigt. Som den gången jag mötte Rookiegänget för lite löpteknik - vilken glädje! Vilket gäng.

Kom dit vettja! Passar lite med GAX slogan If not now - then when?

Inga kommentarer: