Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 21 augusti 2010

Det märks att du är glad mamma!

...sa Elin i torsdags när jag hoppade ur duschen efter IF Linnéa-träningen - "för du sjunger så högt i duschen!"

Och visst - nu efter 90 minuter Nordic Military Training har jag svårt att sluta sjunga (hur mycket ungarna än ber!) Vilken skillnad på mitt humör när jag får röra lite på mig.

Idag var det NMT-dagen och över 200 personer var säkert på plats vid Fiskartorpet (och en orm som jag såg i slutet av träningen -urrk). Det var rookiesar, basic-pass och intensivare som ställde upp - dagen till ära var det även ett barnpass. Fantastiskt roligt. Jag valde att köra ett basic-pass för att inte påfresta Barbiebenet. Hamnade i gruppen som skulle köra med Bästa-Johan-alla-kategorier. Fokuserade på styrkeövningarna och hamnade i en jämn grupp. Teamade upp med min namne Mia Thomsen.
Coola Pladuska (bilden nedan med mig) som testade för första gången bytte snabbt till Magnus Spyfys Intensiva grupp (där även sonen och Stekaren testade semesterfysiken). Alla överlevde. Ger lite bilder istället för att berätta hur många burpees, benböj, armhävningar, löpningar, rygglyft, situps och utfallssteg vi körde... Enjoy!



14 kommentarer:

Magdalena sa...

Vad kul att träffas Mia. Jag övelvde men knappt men GLAD är jag med! Härligt med intesiv träning. Sorry att jag drog iväg utan att säga hejdå - skulle möta familjen och köpa bil. Det blev ingen Mazda dock...

soffan sa...

Maaah, NMT låter så himla hardcore och grymt kul!! Jag blir SÅÅÅ sugen på att testa jag med... :)

Tolla sa...

Var och testade Basic med Magnus idag! Riktigt kul, det var nog inte sista gången!

fanny sa...

vilken grym träning det är! provade mitt första rookie-pass idag och var alldeles i extas efteråt! herregud vad skönt, kul och bra det var!
nu är det ju bara synd att jag ska flytta till Orsa och att NMT inte finns där.. men ska försöka komma med när jag kan. Det här var GRYMT! =D

Annelie sa...

Precis som Tolla provade jag också NMT för första gången idag.. Har sprungit uppför fler backar och gjort fler armhävningar än jag trodde att jag kunde! Tack för att du tipsade om prova-på-dagen på bloggen!

Anonym sa...

Det var grymt kul!!!

Anonym sa...

Jag har så ont i kroppen idag men det var det värt, vilket härligt pass vilken härlig dag. Jag var grym, vann över Mia i "banka-fett" svängar, vilken grej! Att sen Mia har sprungit 24,5 mil och är lite sliten, nä, det tycker inte jag är en okej ursäkt:-) Jag var bäst igår. Hoppas att NMT drar igång i Bromma så jag också kan träna med dem, ofta, me like, mycket! Tack underbara Mia för ett härligt pass. Din namne!

MarathonMia sa...

Magdalena: härligt att ses - undrar lite över träningsvärken idag hehe :)

Soffan: Jag tycker det är sååå kul - verkligen dagis för vuxna!

Tolla: skoj!

Fanny: Visst är det kul! Om du är i Stockholm på helgerna är det ju alltid 2-timmarspass på lördagar... då är man lagom mör tills nästa lördag!

Annelie: Att du inte kom fram och morsade! Hade varit kul att hälsa IRL! :)

Anonym: Gött å höra!

Mia: hehe - du tror inte att jag LÄT dig vinna då...?

Märtha Louise sa...

Jag vågade inte komma och säga hej *fegis* men det var sjukt kul och JOBBIGT, känns i kroppen idag så att säga....

Anonym sa...

Du, ingen "låter" mig att vinna, jag är j....t bra på det ändå:-)

MarathonMia sa...

Louise!!! Jag bits inte - loooovar! Kul att du hade roligt i alla fall - det är mycket modigare att delta på NMT än att säga hej till mig!

Mia-kopia: Jag utmanar dig! Vänta bara!

Anonym sa...

Vad roligt!! Jag skulle vilja gärna testa MT!! Men det får blir någon gång när jag är i Stockholm!!

Bra jobbat! Kul att du träffade Magda!

Kram

Annelie sa...

Innan träningen var jag så nervös över att prova på, och efteråt bara helt utmattad och alldeles för blyg! Men med tanke på hur jobbigt och roligt (och träningsvärken dag efter som pekade ut vissa svaga områden..) det var finns det redan en liten fundering om att kanske prova på lite mer...

MarathonMia sa...

Annelie: klart du ska! Hur otränad man än känner sig och hur ont man än har efter första gången så ger 1-2 veckor resultat. Sen blir det lite som en drog :)