Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 25 augusti 2010

En dag utan träning är en dag utan mening...

Eftersom dagen innehöll massor av jobb så blev lunchen bara 10 minuter lång. Hann inte en enda kilometer på den tiden. Hann knappt ut i köket på jobbet och äta upp min matlåda. Blev en kort intervall på 35 meter och en powerlunch. Slurp.

Men en dag utan löpning är en dag utan värde... eller hur var det nu? Det ska nog vara som min idol Rune Larsson lär ha sagt "En dag utan träning är en dag utan mening". Hinner jag inte träna/springa själv kan jag ju alltid låta någon annan göra det, och hejja på istället. Vilken tur att det var Hälsoloppet.

I startfältet står kända IF Linnéatjejer - Kattis, Catti, Karin och Lona. Jag och dotter Elin höll oss med Ulf vid sidan om för att peppa löparna.


Vi får ofta höra att vi är en glad och trevlig klubb - ja, kolla in tjejerna som är hur glada som helst några minuter innan start. Sen hinner de kraftsamla, fokusera och till och med ta sig i mål under 40 minuter. Respekt!

Kattis tog silvermedaljen (39:25), Karin kom 4:a och persade (41:01) - Catti glömde jag fråga - kom bara ihåg att jag skrek "Du har snyggast skooooooor - öka!" - synd att inte de orange Saucony syns på bilden bara.

I vimlet syntes kända bloggerskor...

Anneliten.

Jag hejade allt vad jag kunde på mina klubbkamrater och på löpare från andra klubbar med för den delen. Med var även Anneliten som var snabb som attan - gjorde under 45 minuter. Det ska jag också göra någon gång enligt coachen.

Kattis blev intervjuvad av självaste Arne Hegerfors!

När jag kom hem för att jobba lite till - hittade jag något spännande i brevlådan - en utmaning! Så min dag utan egen träning har blivit en dag fylld med mening.

6 kommentarer:

Louise sa...

Hej Mia!
Det var jag som hoppade på dig efter loppet och sa att du är min idol (fast det kanske alla säger till dig... :-)). Hursomhelst så svarade jag aldrig ordentligt på om jag kommnterar din blogg. Jag har gjort det ibland under mitt namn Louise (fast det finns en annan Louise också som kommenterar ibland). Någon gång har jag lagt en kommentar med identiten Löplust som är min nyligen påbörjade träningsdagbok. Så nu vet du! :-) Och jag är grymt nöjd med Hälsoloppet!

Anna sa...

Vad härligt! Det är faktiskt lika kul (nästan) att stå vid sidan och heja fram alla.

MarathonMia sa...

Härligt Löplust! och tack för att du kom fram och hälsade! Det är alltid kul att se människor i verkligheten!

Anna: Det håller jag med om!

Louise sa...

Hihi! Ja, det är väl jag, som är den andra Louise. Jag skulle också väldigt gärna "hoppa på" dig och sådär live få säga att jag tycker du är fantastisk, men eftersom jag bor i Växjö lär det ju bli svårt.

MarathonMia sa...

Louise: tack - du får mig att känna mig fantastisk genom att kommentera. :)

anneliten sa...

Tack för heja-ropen Mia! Det var det som var skillnaden mellan över och under 45 minuter tror jag.

När du gör under 45 kommer du förstås att se fräsch ut - inte som en dränkt katt som jag ;-)