Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

tisdag 15 juni 2010

Smart tävlingsstrategi...

Smart drag 1: Tuff NMT-träning dagen innan.
Resultat: Öm axel från däckskump, öm rumpa (träningsvärk?), stenhårda lårmuskler och tregångersåstora vader.

Shit.

Och jag som ville ge Mangelina och Team Snigla en riktig fight.

Fast det förstås. Smart drag 2. Jag gör ju mina egna regler. Ikväll vinner Team Kossan Bernie i parloppet i Hagaparken.


Håll tummarna. Eller håll utkik.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Grrrrrym tid på parloppet! Shit, så snabb du är! Grattis!

MarathonMia sa...

rodnar och skäms. Vi tog på oss fel nummerlappar - visste inte att det var förutbestämt.