Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 4 juni 2010

Laddar med familjeträff och återseende av den förlorade systern

Alltså - mitt i pannbensbyggarskrivandet kom jag ju på att jag ska springa marathon. Jobbet har varit extremt tidskrävande denna vecka så jag hade ju nästan glömt det. Hann med att möta "familjen" - det vill säga alla sköna IF Linnéalöpare. Torsdagens schema: mysjogg, picknick och medlemsmöte. Jag fick en fin t-shirt av Johan. Han tyckte att jag var en Superhjälte :)


Skön mysjogg med klubbkamraterna som skall springa marathon på lördag. Anneli är så snabb så bilden blev suddig.


Här är de snabbaste löparna i klubben. De körde 200ingar istället.


Sedan picknick i gröngräset med Linnéafamiljen...



...för att på tillbakavägen hitta min förlorade "syster" Evelina, precis hemkommen på besök från sin FN-tjänstgöring i Kosovo.


Två timmars löparboost på torsdagkvällen innan det var dags för mig att ta mig hem, duscha och jobba en timme till.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Lycka till idag, Mia! Jag står någonstans längs banan och spanar efter en kråsblus. ;)

Kalle sa...

Lycka till Mia!
Jag fick oxå en t-shirt igår!
Med LINNÉA-loggan:-)

Löpning & Livet sa...

Lycka till Mia! Hoppas vi ses!

MarathonMia sa...

Camilla: Ååååh! Skoj! Jag har varit på jakt efter kråsblus och varit dum nog att inte delegera ut införskaffandet. jobbade för länge på kvällarna för att hinna till någon second hand... men jag ska nog kunna leta fram något ur gömmorna ;) (och psssst - jag är inte 40 ÄN - så jag kan vänta med att kuta i kråsblus ännu en vecka)

Kalle: VÄRMER I HJÄRTAT. SUM är säkrat. Stolt IF Linnéalöpare!

Andréa: Du kommer rocka idag! Hoppas självklart att vi ses!

Pernilla Hult sa...

Lycka till idag Mia! Hoppas Du får en tok-underbar upplevelse..
Tack för all inspiration Du ger!