Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 11 juni 2010

Idag regnar det!

Bild: hittade på Internet när jag sökte på "lycka" - härlig va'?

...and I love it - då får jag förgylla tillvaron i mina röda gummistövlar!


Dagens träning består av att bära tunga backar med mat till festen imorgon, ett och annat knäböj lär det bli. Nåra biceps curls hinner jag nog med när jag transporterar groggvirket också.

All gratis motion är bra motion.

Idag är en fantastisk dag. Glöm inte att gå ut och Förmera er lite. Dela med er av ett leende eller en upplevelse med någon ni normalt inte skulle göra det med!

Imorgon blir det sol!

10 kommentarer:

Louise sa...

Grattis i förskott, Mia! Att fylla 40 är inte så farligt om man betänker alternativet! Eftersom jag uppnått den aktningsvärda åldern av 43, så kan jag meddela att i åtminstone tre år och en månad efter 40årsdagen är livet fortfarande toppen och man kan pressa sina km-tider. ;) Några längre garantier kan jag, pga bristande erfarenhet, inte ge!

Hoppas festen blir lyckad!!

Sofy sa...

ja låt det bli sol! Grattis i förskott! ( jag är ju mitt i bröllopsyran hela dagen)

Löpning & Livet sa...

Hoppas du får en underbar fest! Synd att jag inte kan komma! För vi hade ju kunnat utmana varandra i pushups :D

Anna (Orka mera) sa...

Sol ska det bli! Ha en underbar fest och njut av varje sekund! Gör några armhävningar på borden och en eller annan burpee i toakön. Och så massor av grattis i förskott förståss!!

Sofie RW sa...

Klart att det blir sol. Och det har varit soligt hela dagen idag också, faktiskt :)

Ann-Sofi sa...

Ha en bra dag imorrn! Tänkte på den där pannbensträningen när jag nyss höll på att ställa in löpträningen p g a regn. Ska strax ut!

Ingmarie sa...

Vem bryr sig om VÄDRET när det är i SINNET solen finns! Jag har med jättefina gummistövlar. Kanske kan ha de på mig i morgon?:)men visst ja, det blir ju SOL i morgon! :-D

Carina sa...

Det blir sol imorgon för dig Mia oavsett väder!

Nipe sa...

Grattis i förskott! Hittade hit för fösta gången idag och vips ligger du sparad i mina favoriter!
Är en 38årig tvåbarnsmorsa som ska tillbaka till pre-barn-formen igen. Siktar på Lidingö 15km och på att springa mitt livs första orienteringstävling innan årskiftet. Ha en underbar födelsedag.

MarathonMia sa...

God morgon alla! Skönt att höra att livet går vidare efter 40 och att jag kan fortsätta persa :)

Nipe - välkommen hit!