Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 30 juni 2010

Den perfekta uppladdningen...

Det är ju viktigt att boosta med energi. Jag har gjort det i form av utvecklande samtal, inspirerande människor och kändisar! Och så lite mat och vin förstås - sömn är det värre med!

En av mina förra Chefer ville bjuda på middag som födelsedagspresent. Han var min chef då jag för första gången skulle springa maraton. Han tränar en del själv så vi hade organisationsutvecklingssamtal i löparspåret 1 gång i veckan. Han vurmar för balans i arbete/liv/tillvaro och tillät mig ta lite längre luncher och kuta när jag behövde, träna hur jag ville - så länge jag gjorde mitt jobb. Det gällde alla på företaget. Mycket bra syn tycker jag - vilket gjorde att jag sällan kände mig för stressad och inrutad.

Förmodligen Världens träningsvänligaste Chef! Foto: Mia

Vi pratade rekrytering, livet, träning och om allt mellan himmel och jord. För att ladda ordentligt fick jag fin löjrom och gott vin på T/Bar Diplomat. Fint värre. Blev lite salongsberusad och vågade mig på en Råbiff för första gången i mitt liv.

Råbiff på oxfilé - gottgottigottgott. Foto: Mia

Hann se ryggtavalan på Jan Malmsjö och satt bredvid Isabella Rosselini inne på Diplomat.Foto: Paparazzi-Mia

Livat värre blev det senare när jag skulle till Bästis och kolla på fotboll... eller ja - hon kollade och jag snackade mest. Sommarkvällen lockade ut oss på balkongen med varsit glas vin...



Man vet att man passerat 40 när man styltar upp sig med vin i handen och vill få med balkongblommorna på bilden... :) Foto: Jag & Bästis

Tur att jag hade cykelhjälm när jag cyklade hem. Hoppade i säng och sov hela 6 timmar för att vara Ankare på NMT imorse. Bra vila och bra uppladdning... eller i alla fall en fantastisk energiboost på insidan. Lite mer sömn blir det i alla fall ikväll. Och kontrasterna är stora - ikväll Blodpudding! Bästa Rune Larsson-laddningen! :D

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

härlig balans!! kram!

Ingmarie sa...

Så länge du inte ÄTER balkongblommorna är det lugnt.;-) Och vilken toppenchef! Hur får man en sån? :-)

MarathonMia sa...

Träningsglädje: Den bästa! Kram tillbaka.

Ingmarie:hmmm - han frågade redan på anställningsintervjuen om man var aktiv. Eftersom jag INTE var det - men var fotbollstränare så gick jag på något sätt igenom filtret ;)