Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 16 juni 2010

Mindre än 2 månader kvar till mitt 246 kilomterslopp...

Jag och Staffan efter målgång på GAX 100 miles förra året. Foto: Stekaren


Jag jobbar som en galning, jag jobbar som en gnu,

och allt som står på listan, ja det ska göras nu.


Men nu så kommer sommaren, och kvällen bli så lång,

det betyder mera ljus, och kvällslöpsfågelsång.


Jag måste börja kuta, Back-to-back det måste bli,

för dubbla pass ger massor, det går mig ej förbi.


På lördag kilometertugg, låt oss säga Jättelångt,

med klurig navigering, i skogen är det inte trångt.


Sen blir det NMT och löpning av olika små slag,

så jag är förberedd och inte känner mig så svag.


För GAX TransScania närmar sig, i en faslig fart,

där ska jag springa länge – vad fantastiskt underbart!


Shit. Dags att skruva upp det här på allvar!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Fint! :)

Men det låter dasligt långt.. ska du vara med på hornstull-järna förresten? jag har faktiskt vägarna förbi storstan då och tänkte springa!

RosaMilton sa...

Det är verkligen galet långt! Själv sprang jag 30 km terräng igår och när det var så där jättetungt på slutet tänkte jag på dig! Du är galet vältränad och klarar verkligen vad som helst! Om du orkar springa 16 mil, ska jag väl orka 3 tänkte jag...

Fredrika sa...

Mia. Det kommer att gå jättebra. Kram.

MarathonMia sa...

Andréa: det går liksom inte att tänka sig distansen... ungefär som Hur stort är universum?

RosaMilton: Kan du kan jag! Bra där. Kan jag så kan ju uppenbarligen du. Jag ska tänka på det!

Fredrika: jag vet. bara lite nervig.