Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 18 oktober 2009

Och morsan sprang...

med fart i benen!

Skulle bara släppa ut benen på lite skön känna-av-hur-knät-mår-jogg. Sprang i ett ljuvligt höstväder längs Karlbergskanalen, bort mot Pampas och upp mot Bästis. Testade lite olika fotisättningar, körde på känsla. Stannade och pratade lite skit hos Bästis, stretchade och sprang hem. Testade pose, kände av. Kände inte av. Tittade inte på klockan... har kör prohab.

Garmin säger nu: 7,04 km på 35:03 medelpuls 154. Utan knäont. 4:59/km. Häpp.

Viloperiod är bra. Viloperiod känns skönt. Viloperiod gör mig gaaaaalen. Totalt har coachen gett mig 6 veckors återhämtning med fokus på uppbyggnad, styrka och rehab. Jag har namngett somliga av periodens helvilodagar till "bakis" bara för att lura skallen att jag inte ska träna. Under viloperioden har jag en Ultrahelg i Ulricehamn - men det är ju bara träning. drygt 9 mils löpning på 2 dagar. Snäll coach jag har som inte bråkar utan är lika flexibel som min hjärna. 9 mils mental träning i återhämtningstempo. Där satt den.

8 kommentarer:

Kalle sa...

Hoppas att knäproblemet är borta för gott:-)

Ingmarie Nilsson sa...

ha ha! "Bakis". DEN var bra! :-D

Marre sa...

Ulricehamn, 9 mil, 2 dagar - kalla det shopping i kalendern! Hoppas verkligen att knäproblemen försvinner, trist med skador...

MarathonMia sa...

Kalle: mmmmm ska kollas ordentligt på onsdag. Men det är helt klart bättre.

Ingmarie: Jag ska hitta massor av bra inlägg i tränings-schemat - Marres shopping nedan går direkt in på förstaplats.

Marre: hohoho - taget. Om jag skrivar shoppa löparskor blir dessutom coachen glad. tror jag.

Evileyena sa...

Vad skriver du på de dagarna när du verkligen kommer att vara bakis då? Rehab?

MarathonMia sa...

hmmm - då skriver jag nog "Fokusering Kost"

Runningskirts-Lena sa...

Skönt att det känns bättre;)
Slår du ut 9 mil på 6 veckor istället, så är det ju ingenting, eller hur;)

MarathonMia sa...

Lena: Rätt tänkt! Som att jag gärna vill springa minst 20 mil i månaden. Då kör jag 16 mil en dag så kan jag fördela resten på 30 dagar. Smart va

Eller som att borsta tänderna 7 gånger på söndagkvällen så har man hela veckans morgonborstning avklarad.