Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 19 november 2010

Vilotorsdag!


Vilka fina vilokläder!

Jag skulle ha vilodag och gå till naprapaten...men hon fick förhinder

såååå

jag bokade att gå på bio...men filmen vi ville se var slutsåld

såååå

vi bestämde istället för att kolla in Stadsteatern...men där var det också slutsålt

sååå

vi tänkte fira min vilodag med fika och film hemma...men så kom ett sms "Lust med kvällsjogg? /Moa"

sååå

Jag fick testa mina fina nya Asics 2150 som jag fick i present av Kattis, dra på en ny Reebook underställströja, kränga på mig den nya Nike våfflade löparjackan och starta satellitsök på Garmin. Okej - jag hade byxor på mig också.

Bra genomströmning för träningsvärkande ben. Jag hittar själ att träna medan andra hittar anledningar att slippa (hint-hint Stekaren).

5 kommentarer:

Andreas sa...

Hej Mia,

Har följt din blogg ett bra tag nu och du är en inspiration!
Kom över en länk till en reklamkampanj som Adidas hade för löpare 1999-2000.
Tänkte bara dela med mig av den till dig och alla andra som läser denna bloggen då den är helt fantastisk!

http://chayden.net/Runs/Adidas/

MvH // Andreas

Anna (Orka mera) sa...

Så fina så vita så rena!! Jag vill också ha nya skor. (Mina är förvisso nya men de hade sin premiärtur på lerigt lidingölopp så fina är dom inte!)

Anita sa...

Det var tydligen mening att du skulle testa dina nya skor. ;-) Var väl skönt efteråt?

Emelie sa...

Älskar mina 2150! :) Fast de är rosa/silver. Och en gång var de skinande vita därunder, nu är de mera vinande skit därunder...

MarathonMia sa...

Andreas: Välkommen hit! Hahaha - den var ju störtskön! Speciellt den där stretchen i inchkningskön

Anna: Jag ska låta dem vara vita.länge.

Anita: självklart. tar det som ett tecken.

Emelie: Jag har ett par rosa/silver också! Och ett par turkosa föregångare... är 3 par för många :/ ??