Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 12 november 2010

Mission completed


Där satt den! Vilken underbar löprunda upp för berget Mont Royal.

Kattis ville hänga med (säg ingenting till hennes Sjukgymnast för hon skulle tydligen inte springa efter maran...) så vi joggade tillsammans bort de två kilometrarna mot berget och började sedan bestigningen.


Det var rätt många som promenerade och vädret var klart, friskt och kallt. Jag kan tänka mig att det var vackert för två veckor sedan då de höstfärgade löven fortfarande satt kvar på träden. Nu var det en karg nakenhet som får min själ att bli i fullständig harmoni. På marken låg alla de gula löven i en varm, välkomnande skrud.

Första kurvan i serpentindelen - Eeeeeeett, sedan andra - Tvåååå. Vi var lite orolia att vi skulle prata bort oss och glömma räkningen. Blev lite oroliga att alla små svängar skulle räknas, men bestämde oss för "Ordentliga svängar = en räkning". Vi fick ihop 11 svängar upp till toppen, inklusive en vändning (vägen går liksom runt och vi valde en väg upp och den andra ner). Vägen upp mätte 6,5 km. Sexkommafemkilometer uppförsbacke. Yey! Fast jag tänkte som vanligt att det bara är en uppochnervänd nerförsbacke. Sen gick det utför. Själva serpentindelen i början hade 4 kurvor.

Vi stannade vid utsiktsplatsen och fotograferade efter 4 km. Utsikten var fantastisk!
Uppdraget:
(Till toppen: 11 kurvor)
Antal serpentinsvängar: 4 st
Antal kurvor på Formel 1-banan: 3,5 (räknas svängen där på mitten till vänster?)
Total löpning: 15,42 km
Total tid ink uppvärmning: 1:25:04 (hastighestbegränsning)

Rätt svar: Serpentinbackardelen har fler kurvor än Formel 1 banan.

Nästa uppdrag: Att utan karta och gps ta oss till Rhode Island...

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

haha mission completed!!!!!! bra gjort!!! och bra med bildbevis!!! :)

Moa sa...

Åh vad grymt! Fantastiskt!

Ingmarie sa...

bra att ni höll er till hastighetsbegränsningarna. Har hört att det kan bli dyrt där om man har för bråttom...