Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

måndag 11 februari 2008

Vila - igen


Det blir rätt mycket vila. Måndagar och fredagar. Vilodag = tråkdag. Träningsdag = Kuldag. Jag förstår att kroppen behöver återhämta sig dagen efter långlöpning, men fredagar...


Jag har som mål att jogga riktigt sent en fredag eller lördagkväll. Precis när folk börjar gå ut på krogen. Då tänker jag köra en alternativ bar-runda, vilket innebär att jag passerar en massa pubar och krogar. Det är ju alltid fullt med folk utanför som står och röker. Jag vill göra det bara för att.


Eller ännu skojigare - vid 3-tiden på morgonen när folk är på väg hem från krogen. Då tror de nog att de halucinerar.


Enda kruxet är att jag somnar så förbenat tidigt på kvällarna, och skulle nog inte klara av att gå upp mitt i natten. Men tanken lockar.

Inga kommentarer: