Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 6 februari 2008

05:40 en regnig februarimorgon

05:40 vaknade jag av att TV'n flimrade i vardagsrummet. Maken hade somnat på soffan (igen). Eftersom jag ändå skulle upp tidigt struntade jag i att somna om.

Tog mig till gymet för att träna en timmes BodyPump med June. Trodde att vi bara skulle vara ett par stycken där eftersom passet började redan 06:45 - men det var nästan fullt (21 i salen). Visste inte att Stockholm var vaket. Stod dessutom bredvid min gamla kurskamrat Rickard från IHM som jag inte sett på över ett år. Jag gillar ju att tävla (?) så jag brukar ju stoltsera med att ha (nästan) lika mycket vikter (ibland mer) än killarna på BP... det hade suttit fint idag att få skryta lite. Kruxet är att jag inte tränat BP sen mitten av december - viktval är liksom en färskvara så jag fick nöja mig med att vara en medelmåtta.

Nu känns det i alla fall grymt bra att ha tränat, ätit frukost och ändå kommer i tid till jobbet. Yey - håller med June "Vi är bäst".

Inga kommentarer: