Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 16 januari 2011

Alla var där!

Träningsglädje hade som Facebookstatus "drar på fest med svenska träningseliten" - och jag fick vara med! Kända bloggare, tidningsfolk, triathleter, ultralöpare och vanliga galenpannor samlades för att fira Karins 30-årsdag.

Givetvis bjuds det på tävling under sånna tillställningar! När någon sa att det fanns lite tårta kvar sköt sig tre personer iväg som kanonkulor ur stolarna.

Jag roffade åt mig Prinsesstårta som jag glatt sköljde ner med rödvin.Snabba Fötter, Karin Tri och jag i tårtätartävling. Alla vann. Foto: Träningsglädje

Det var läskigt att trippa till festen i högklackade stövlar när det är isigt. Jag har ju liksom vant mig att kuta omkring i mina greppvänliga Icebugs. Tyvärr passade inte de till min svarta klänning så jag tog det försiktigt dit. När jag skulle hem tog jag det säkra före det osäkra och fixade en egen airbag. Litade inte riktigt på min fotisättning efter rödvinsdansen - men helskinnad kom jag i alla fall hem och ballongerna hade jag lagt fint på köksbordet.

Är det trettioårsfest så är det. Därför hade jag redan bestämt innan att söndagens träning skulle bli skidåkning (inte så mycket guppande upp och ned med huvudet då). Dessutom hade jag bestämt att köra skidorna med Malin. Såååå - bara att ignorera snöslask och regn, proppa i mig apelsiner, vatten, powerbars, ägg, gröt och annat som kroppen-bara-måste-ha-dagen-efter (läs: tuggummi för att dölja chipssmak och rödvinsdoft...).

Vi tog en söndagspromenad på 8 kilometer med skidorna på. Dagens bästa träning var poserande med skidmärket... för själva åkningen var jag urusel på.
Regn och tårar i ögonen. Blev inte ens svettig av skidturen eftersom jag var så långsam och filosoferade om annat. Kan inte skylla på farsans dåliga valla, mina billiga stavar eller taskigt före - för ALLA i Ågesta åkte om mig.

5 kommentarer:

Träningsglädje sa...

så himla kul att träffa dig igår - det händer lite för sällan tycker jag! du strålade!!

Louise sa...

Jamen, det är ju just det, som är så bra med skidåkning: man kan ALLTID skylla på valla och utrustning! Vem kan kontrollera sanningshalten i det?? ;)

Snabba Fötter sa...

Kul o ses igår. För egen del var ta mig hela vägen hem tillräckligt idag, alltså ingen träning!

Fialotta sa...

Orutinerat. Du ska såklart ha med dig finskorna i en påse och rejäla pjuck på fötterna på vägen till festen ;o)

Carina sa...

Jättetrevligt vad det!! Kul att ses. Jag var korkad nog och försökte mig på ett löppass med mycket dåligt resultat. Skulle haft lite av din klokhet där!!