Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

onsdag 2 april 2008

Onsdag = tidig morgonpump

När klockan ringer 5:50 känns det inte riktigt riktigt. Men onsdagarnas morgonpass på WorldClass på Kungsholmen har blivit heliga. Först och främst är det då jag regelbundet träffar Lilla Duktig som är en inspirationskälla i sig. Hon är alltid glad, rapp i käften och förstår mig.

Sen är det numera även toppenkul att Alex, min son på 17 år, hänger med! När jag har kutat marathon kommer nog "Stora-BodyPump-tävlingen" ta fart. Då kommer jag utmana honom i vikter och uthållighet. Det kan tänkas att jag låter grabben vinna. Vi får se.


Jag fegar alltså fram till maran. Det finns 3 anledningar till att jag kör pump just nu;

1. Det är skitkul! (nu fick jag nya programet -yey!)

2. Jag ser snabbt resultat (måste svarva armarna till tävlingslinnet...och räta upp kroppshållningen!)

3. Förena nytta med nöje: umgås med nära och kära, få inspiration och glädje OCH välsvarvade armar...

Dagens vikter i kg per sida:

Uppv: 3,5
Ben: 7,5
Rygg: 6
Bröst: 5
Triceps: 5 + 5:a som fri vikt
Biceps: 3,5
Utfall: kroppsvikt
Axlar: 3kgs-hantlar + 2,5 på stången (fegade) - gjorde samtliga armhävningar på tå.
Mage: med schysst corehållning.

Sen vill jag ju bli lika stark som Pippi Långstrump. Eller lillebror Henrik.

4 kommentarer:

Karin sa...

Varför fega på pumpen inför maran? Benen kan ja förstå, men menade du hela kroppen?

Kul att du fått köra nya passet nu iaf, visst är det BRAAAAA? =)
Jag vill också göra armhävningar på tå...*träna, träna*

MarathonMia sa...

Fegar på benen. Jag var uppe i 10-12,5 kg ett tag i höstas. Men eftersom jag har problem med ländryggen vågar jag inte riskera inför maran. Jag borde kunna öka på överkroppen om jag kunde peta in 1-2 pass till i veckan.

Mina armhävningar på tå... jag går ju inte direkt ända ner till golvet med nästippen, men det artar sig. ;-)

Lilla Duktig sa...

Okej! Lova att pumpa på nu när jag sticker till Thailand och missar två pass. Du kan låtsas att Alex är jag.
Hm.
Dock vet jag inte hur du ska lösa eftersnacket i bastun med honom. Kanske en walkie-talkie?

Stor kram till dig! Du är bäst!

MarathonMia sa...

Du är.