Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

fredag 11 januari 2008

Vilodag.


Känslan från igår sitter kvar. Känner mig upprymd och lycklig! Vill bara ut och kuta. Men det är nog bra med vila, det finns ju en mening med det.

Nu har jag balanserat bakdelen genom att ha två spända, knutiga sätesmuskler. Kan se rätt konstigt ut med två tennisbollar i brallan och cirkulationsrörelser mot väggen. Kan det räknas som sexuella trakasserier? Jag arbetar ju på ett amerikanskt företag och vill inte äventyra min anställning. I och för sig sitter jag i ett hörn, och kan ju åla mig på rygg in under skrivbordet och knåda tennisbollen med hjälp av golvet. Fast då måsta jag vara riktigt tyst - för tänk vad pinsamt om någon skulle komma på en!

Tänk när Sussie ropar: Kolla grabbar vad Mia gör under skrivbordet!

Ve och fasa - jag tänker inte köpa några tennisbollar. Jag får fokusera bakdelsknådning hemma istället.

P.S Löpsäsongens första blånagel har anlänt - check!

2 kommentarer:

dansaole sa...

:)
Jag håller stenhårt på dig!
Ska ikväll se till att du får i dig ordentligt med näring...
Hos mig finns inga regler mot tennisbollar där bak...

Mwai Kibaki sa...

Det är bra dansaole! Näring är mycket bra. Och cirkelrörelser! Det känns bra att MMia har stöd av en närstående.

För visst är du MMias personliga tränare? Eller heter det assistent?

MMia, bit ihop!