Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

söndag 20 januari 2008

Söndag = Långpass 2mil i Ursvik

Åh du härliga väder. Mina ben kändes sega efter de senaste dagarnas träning. Men jag tog 2 mil i kuperade Ursvik under 2 timmar. Träffade Sus-Bus med sin hund under första varvet, precis i början på andra varvet sprang jag förbi Millan och Mr Miyagi och 2 andra vänner till June (med världens gulligaste valp). Trångt värre i solskenet.

Jag tackar mina fantastiska ben som tog mig över stock och sten fast de var så trötta. Tack, tack!

Solsken, blå himmel, syrerik hög luft - vad mer kan man önska sig? Jag kommer i alla fall att vara lycklig hela kvällen.

Taskig tid men 20km till att registrera i löpardagboken. Jag känner mig fantastisk.
Längd: 20 km
Tid: 1:58:01
Snitt: 5:53


Flås/andning: toppen! som att gå.
Ben: sega men tåliga. Dagens hjältar
Rygg: Kändes helt ok. Stretchade igen imorse och känner ingenting nu
Jag sprang om: 3
Blev omsprungen av: 4

Inga kommentarer: