Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

lördag 12 januari 2008

BodyJam 1 timme och 5 km i farten

Längd: 5km
Tid: 24:46minuter
Snitt: 4:57 /km PB

Vilken dag! Regn ute (som vanligt). June är sjuk och kan inte Jamma. Oliver tänkte hänga med till gymet men bangade i sista stund. Jag drog i alla fall iväg och körde BodyJam själv i en timme. Det är förkoreograferad disco / house, fantastiskt roligt. När pulsen ändå var uppe passade jag på att ta 5 snabba kilometer på löpbandet. Känns toppen. Nu Gunnar går det åt rätt håll! Kan vara från näringen jag fick hos Carro igår. Och hon är mer en vän än en personlig assistent :-)


Nu ska jag bara se till att stretcha ordentligt så att jag pallar 16km imorgon (före bio och 31-årskalas).

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, du har verkligen blivit varm i kläderna! Båda bloggar och joggar! Jo, nu ikväll jäser jag i soffan. Sprang 22 km bort mot Fäboda idag. 22 km för långt, det var verkligen trist att springa idag. Fanns inte en sekunds njutning. Nåja, bra att träna viljestyrkan om inte annat.

Vadå, kenyas president? Har han också lilarosa t-shirt?
hej///Gunnar