Välkommen hit! Här delar jag med mig av träning, utmaningar och pannbensbyggande. I augusti 2010 sprang jag Sveriges längsta terränglopp,
GAX Trans Scania, som mätte 246 km. Nu tränar jag vidare mot fler ultradistanser Comrades i Sydafrika och en Svensk Klassiker. Till min hjälp har jag IF Linnéa Löpning, Nordic Military Training, Coach Ken Hakata och en hel drös bloggjoggare och ultravänner. Parallellt med detta ska jag coacha Moa Herngren att springa Stockholm Marathon 2011 under 4 timmar.

torsdag 3 januari 2008

Tempolöpning 6 km

Längd:6 km + nedvarvning 1 km = 7 km
Tid: 30:43 minuter på snabbdistansen
Snitt: 5:07 /km

Tog tempolöpningen på löpband på gymet. Kände mig stark och körde med stegrande tempo. Känns gott att snegla på de som joggade på banden bredvid, de sprang i hastigheter som 8-9 km/h (tävlingsmänniska? Moi?!). Jag vara uppe i 12,5 som mest. Varvade ner i 1 kilometer och stretchade ordentligt. Var superhungrig efteråt och slukade en stooor portion spaghetti och köttfärssås.

Flås/andning: mycket bra
Ben: starka
Rygg: kändes ingenting (skickar ett stort tack till Voltaren - love you).
Jag sprang om: 0 -men kutade snabbare än alla andra på gymet - men vi kom ju inte framåt :-)
Blev omsprungen av: 0

Inga kommentarer: